Translate

lördag 25 augusti 2018

Madamilen

Vi har gått Madamilen idag och det tog hela dagen fast jag hann med ett litet bak på morgonen.


Den där lilla kakan till kaffet som blev en omgång schackrutor.

Madamilen är skånska och innebär att man går mellan olika restauranger och äter smakprov på deras mat. Så väldans trevligt, mycket folk och vi hade turen att få hänga med dotter Mia och hennes vänner. Jag måste först säga att jag vet inte vad jag höll på med när det gäller kameran, så mycket suddiga bilder. Det kanske blev ett glas vin för mycket, men det skulle ju inte ge någon effekt från början.



Det var mycket annat också på stan denna dagen.


Vi checkar in på Madamilen, den började på Hotellet där vi också startade med första lilla maträtten.



Tio olika ställen gick vi runt till.


Hotellets maträtt.



Adams Kök och Bar, maträtten så väl lite sådär tråkig ut. Antingen chili nuggets eller en pizzaslice, ingen större finess haha.



Så fortsatte vi till Saluhallen och där är alltid trevligt att komma till. 






Där var också Kullabygdens Vanilj & Choklad, så en söt smakbit mitt i allt.



Ost & Delibaren, den rätten var min favorit.



Utanför stod New Generation Chicken med tre olika korvar.


När vi satt där kom regnet, men vi satt under tak och det slutade igen.



Tokio Sushi.



Kvarteret Kvarnens smakbit.


Allans TukTuk.



Vi avslutade på Bryggan.


Där gjorde vi en röstning och sammanställde en rangordning av ställena. Vi röstade väldigt olika, men de två sista var vi ganska eniga om.
1. Saluhallen
2. Bryggan
3. Hotellet
4. Vanilj & Choklad
5. Allans TukTuk
6. Tokio Sushi
7. Ost & Delibaren
8. New Generation
9. Adams Kök &Bar
10. Kvarnen

En så trevlig dag, jag tycker sällskapet var trevligare än matupplevelsen. Vi fick äta en macka när vi kom hem haha och dricka KAFFE!

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt påhitt!! Haha!! Mat , motion och trevligt sällskap i en perfekt kombo! Underbart😍 Kram på dig!!

    SvaraRadera