Translate

torsdag 16 augusti 2018

Inte mycket

Jag har inte mycket att komma med idag, inte ett enda foto är taget, jag undrar om jag håller på att tappa gnistan. Halva dagen med jobb, städning hos dottern och sedan iväg med maken till Aleris i Ängelholm. Harald är lite bättre i ögat och läkaren tyckte det såg ok ut. Han har fått mer mediciner och skall även droppa extra i ögat, fem ggr om dagen istället för tre. Läkaren fick lägga linsen innanför säcken istället för i den så det blev inte riktigt den där rutinoperationen. Dessutom har han kvar lite av den gamla linsen som han inte fick bort, men förhoppningsvis skall det inte hända något.

Jag är så jäkla trött, jag tycker inte jag orkar någonting av allt som jag vill, sakerna går i ultrarapid. Jag får väl försöka acceptera det. Jag tror att jag kan sitta och dega i soffan hela dagen.

7 kommentarer:

  1. Inte konstigt efter denna varma intensiva sommar..du har ju haft konstant aktivitet varje dag i 5 veckor och nu när du är hemma säger kroppen ifrån att du måste varva ner..plus oron för Haralds öga naturligtvis..Släpp taget och luta dig tillbaka och gör ingenting nån dag så kommer nog krafterna igen....Kroppen och själen måste vila ibland..vi är inte 25 år längre..det gäller för övrigt även unga människor...se på alla utmattningsdepressioner som florerar..den viktigaste personen i ditt liv är ju du själv...Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände det på mig.... Skämt åsido, du har alltid så rätt Gunnel, tack för dina alltid så kloka ord! Kram

      Radera
    2. Ja..hahaha...man får ju inte frångå vanorna..och det händer inte så väldigt mycket i mitt liv iallafall inget att skriva om och då tänker man mycket istället, men får väl ändra mig så det inte blir så förutsägbart..

      Radera
    3. Haha, jag menade inte att jag kände på mig att du skulle skriva utan att jag kände på mig att jag gjort för mycket! Ojoj!

      Radera
  2. Håller med Gunnel jag❤️ Det finns bara en av dig!! Var rädd om dug vännen!! Skönt att det verkar gå åt rätt håll m Harald. Tänker på er❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag försöker lära mig haha! Kram

      Radera