Translate

onsdag 29 augusti 2018

Matlagning

Ingen promenad idag heller, jag skulle laga mat till kvällen och det tog tid det! Det är bäst att börja direkt på morgonen medan energin finns. Jag gjorde 3 pajer och 24 st muffins. Dotter Mia skulle ha Lola klädparty och jag erbjöd mig att göra maten.


Paj med getost och grönt. Dom blev jättegoda! Jag kan verkligen rekommendera dessa, helt vegetariska.


Jag saltade och pepprade lite i ostmassan och det tror jag var bra.


Kolafyllda muffins med crumble. Receptet är med päron, men jag tog hallon istället, bättre med lite syrligt tror jag. Jag blev lite besviken på crumblen, den blev liksom inte knaprig, hade kanske för mycket smör i den. Också blir de en aning för stora enligt mig.



Haralds bror Arne och fru Lilian kom hit och vi fick en pratstund och sedan följde Lilian med mig på klädpartyt.




House of Lola, det är så fina kläder och underbara material. Jag köpte ett par byxor och en T-shirt.


Kvällens skratt när jag provade lite för stor storlek!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig! Heja! Ja du , liiite stor kanske 😅❤️

    SvaraRadera