Translate

torsdag 30 augusti 2018

Rörigt

Dagen började bra, jag gick en lång promenad, försökte passa på innan regnet kom, men jag lyckades inte riktigt. Hursomhelst så var det en skön tidig promenad.


Badet ligger öde dessa regniga dagar.




Plötsligt lite sommarkänsla.





Harald läste något om att den här gamla byggnaden som varit en stor möbelaffär äntligen hade fått nya ägare, spännande att se vad det ska bli.


Det är så många dignande äppelträd detta år. Det är vackert.


Jag körde in Harald till ögonläkaren på Aleris i Ängelholm och följde med in. Anledningen till att han ser så dåligt nu är att placken från den gamla linsen som han inte fick bort helt har svullnat. Kroppen kommer troligen att ta hand om det, men det tar  längre tid. Han ska dit igen om fyra veckor och blir det inte bättre kan han använda laser. Vi tyckte det var skönt att veta att det kommer att bli bra även om det tar tid. Han kan iallafall köra bil nu även om det nu står klart att det inte blir någon längre tur med husbilen i höst. Vi är ändå så nöjda med allt detta året, vi har kört mycket.

Jag hade avtalat med vännen Ulla att hämta en leksaksspis till barnbarnet Anna så det gjorde vi när vi ändå var ute och körde. Vi lämnade av den hos Andreas, alla är förkylda där så vi stod bara i dörren. Tillbaka hem och när vi parkerat bilen saknade jag min kamera, tillbaka till Andreas, nej inte där, ringde till Ulla och då såg hon att den låg på golvet hos henne. Så trött jag blir.


När vi körde till Ängelholm ringde svägerskan Lilian och berättade att Arne hade fått åka till sjukhuset precis när de skulle påbörja sin bilfärd hem till Stockholm. Så rörigt allt blev. Senare fick han komma tillbaka, en svårare form av ischias. De fick stanna en dag till och var hos oss under kvällen. Det blir inte lätt, de måste köra hem imorgon och skall snart flytta från hus till lägenhet. Vi håller tummarna att allt kommer att gå bra.


2 kommentarer:

  1. Oj! Vilken dag!! Hade dom inte kunnat testa laser direkt då på ögat? Tålamod , tålamod.... Hoppas Arne blir frisk snabbt! Kram på er❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses, tålamod, jag förstod att han helst inte ville röra i ögat igen utan avvakta först om kroppen tar hand om det. Arne fortsatte med att bli inlagd på Danderyds sjukhus men är hemma igen! Kram

      Radera