Translate

söndag 12 augusti 2018

Fikautflykt

Det har verkligen blivit ett väderomslag och så skönt att vara inne och fixa. Jag satt en god stund vid scrapbordet och framförmig hade jag almanackan som jag brukar fota av ibland. Jag kunde inte sagt det bättre själv:


Dotter Mia och jag hade bestämt att ev ta en promenad tillsammans idag, men så föreslog hon ett fikaställe som hon var nyfiken på. Jag hade aldrig varit där heller så hon hämtade mig, det ligger lite utanför Höganäs, vid Mjöhult.


Mitt ute på landet ligger Kullabygdens Bakgård.


Det var så mysigt bara att gå vägen dit.


Man kan fika där och även köpa kakor med sig hem. De var bland de absolut godaste kakorna jag ätit. Dom där uppe till vänster med rabarber var helt fantastiska.



Jag fick ett bröd med mig hem av Mia som även bjöd på fikat. Jag har inte smakat det än så får rapportera imorgon.


När vi beställt kakor och kaffe gick vi ut för att bestämma oss för var vi skulle sitta.



Här finns många olika ställen att sitta utomhus.




Och här är lite ute men ändå inne.


Det fick bli Stallet för oss som är inomhus.



Här var det inrett med olika sittgrupper i de olika spillrorna, det går inte att förklara hur fint det var, måste upplevas.


Här var även en liten butikhörna med saker från naturen.




Här längst ner satte vi oss vid hyllorna med böcker, spel och leksaker för barnen.



Vi tog en kaka av flera sorter och delade på så vi kunde smaka flera. Allt var supergott, baka kan dom! Ni som bor här i närheten måste bara åka dit, kolla deras sida på Facebook som jag lagt som länk. Just nu har de bara öppet på söndagar och måndagar.

5 kommentarer:

  1. Ett sånt underbart ställe att fika på,och farligt mycket gott därtill.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh!! Mysigt och gott!! Härligt!!! 💛💛💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första kommentar, hit vill jag gå med AnnaU! Kram

      Radera