Translate

lördag 15 september 2018

Födelsedagskalas

Igår var det ett Friskis&Svettispass för mig och fortsättning med mitt scrapstädande innan det var dags för födelsekalas. Barnbarnet Jonathan fyllde 34 år och hans fru Hanna och döttrar hade ordnat ett överraskningskalas för honom. Vi tog våra elcyklar ut till Strandbaden där föräldrarna och vi gamlingar samlades. Trots att det bara är det så var vi 17 personer, storfamilj med tre pappor!


Jonathan blev överraskad även om han hade sina aningar. Alva och Alice kunde hålla tyst, men hade väl sagt något som fått honom att undra. Det var ändå bra gjort av tjejerna.


Pappa Lennart som Jonathan vuxit upp med och hustru Cecilia.



Nyaste pappan, Jonas som är gift med mamma Mia. Snygg skjorta!


Biologiske pappa Binge med hustru eller sambo Pia.


Mia, Hanna och Edith


Presentöppning med Alva och Alice.


Hannas föräldrar Eva och Jörgen kom lite senare och jag fick inte med dom på foto.


Alva och Alice har bestämt sig för egna rum och de visade stolt upp sina rum för oss.


Alva var särskilt nöjd med dörrknoppen.




Jättefina rum!


Ediths saker har flyttat ner till ett rum på bottenvåningen.


Fin fotosamling vid trappan upp till övervåningen.


Vi fick jättegod mat, Tacopajer, Ost och Skinkpajer, sallad och bröd. Till kaffet en äppelpaj.








Efter maten tyckte töserna det var lugnare och skönare i TV-soffan. Vi pratar mycket och ljudvolymen är hög. 


Vi fick kalla in dom för att sjunga för pappa Jonathan. Många av mina foton blev suddiga, jag hade glömt att jag måste använda blixten, måste lära mig det igen nu när hösten kommer.
Tack för ett supertrevligt kalas!

4 kommentarer:

  1. Ja som du skriver så blir det en stor familj när man har 3 pappor, men det måste ju bli mycket fler presenter också, ett stort plus. Härligt att alla kan vistas under samma tak och dessutom ha trevligt. Gläder mig att följa din blogg. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, ja allt ordnar sig alltid till det bästa, tar lite tid bara! Kramar

      Radera
  2. Härligt härligt härligt!!! ❤️ Mycket kärlek och glädje! Och så fint dom har det i sitt hus!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är ett fint hus för dom! Kram

      Radera