Translate

onsdag 26 september 2018

Onsdag

Det fina vädret ändrade sig snabbt till ett riktigt ruggigt väder med mycket vind. Det blev en lite seg morgon, men jag kom iväg ut på en promenad.


Höstfärgerna börjar komma.


Efter en liten sväng in på området med duvslagen gick jag till outleten för att kolla en jacka.


De hade medlemspriser på jackor, 300 kr och jag köpte faktiskt en fodrad regnkappa som kan bli en bra promenadkappa. Håller den inte så länge så är det ok med det priset.



Jag tittade in till sonen Joel och fick en pratstund. Det är alltid så skönt att höra att allt är ok med tanke på allt.


Med en stor kasse med jackan höll jag på att lyfta i vinden.


Högvatten är det också.

 

Häromdagen gjorde jag en köttfärsröra och idag åt vi resten. Jag gjorde en gratäng  med köttfärssåsen i botten och potatismos över också riven ost på det. Det blev nästan godare än sist.

4 kommentarer:

  1. Ja det är höst nu i allafall här uppe. Den jackan ser ju jättefin ut, ochvilket kap! Skönt att allt verkar flyta på bra förJoel och familjen❤️ Men åååhh!! Ni äter alltid så gott!! Jag har ingen inspiration alls😩 Kram på dig❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi skulle bott nära varandra säger jag för miljonte gången, då skulle jag inspirerat dig med maten precis som du inspirerar mig med scrapbookingen! Kram

      Radera
  2. Ja, nu är hösten här! Då passar vi på att förlänga sommaren några veckor i Spanien. ☉ Stugan är igenbommad och Bertha (vår lilla båt) ligger på land. Alltid lite vemodigt... Men nu får vi strosa i hamnen och minnas 😁 Snygg och praktisk regnrock! Hur det än är så är det skönt att komma ut och promenera även om det regnar. Hälsa Harald. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att åka iväg sådär när allt är packat och klart för vintern. Hoppas ni har det härligt! Hälsa! Hör av er när ni är i våra trakter, kram

      Radera