Translate

torsdag 6 september 2018

Valet

Jag har inte skrivit något om det stundade valet och det beror inte på ointresse, mera på tröttsamhet. Jag är röd i min själ och mitt hjärta och inget har fått mig att ändra mig inför detta valet. Jag vill inte rösta egoistiskt, vilket jag upplever att hela valrörelsen 2018 går ut på. Jag tycker om tanken på solidaritet och att värna om den lilla människan. Om jag skulle önska något inför söndag så är det att Socialdemokraterna, Centern och ev Liberalerna kunde gå samman och bilda regering för vårt lands bästa. Att öka klyftorna i samhället leder inte till något bra, men det är vad jag tycker och tror. Jag är också en sådan som läser Partiprogrammen istället för att ge partiledarens personlighet och utseende någon betydelse. Det viktigaste för mig är dock att inte ge Sverigedemokraterna något inflytande i vårt land.

Imorse gick jag en promenad, sommaren hänger sig kvar, det är helt otroligt så varmt det är.



Ett gäng förskolebarn lekte för fullt på stranden.



Strandfynd eller vad en ska säga.


Jag har fått ta tillbaka att inte gå med sandaler mer.




Jag gick ut till Lerbergets hamn, det fick räcka för idag.



En liten söt elefant på däcket!





Jag gillar synen av arbetskläder.


Ikväll var det höstpremiär med Fotoklubben, ett trevligt möte.


Det var redovisning av månadstävlingen med mottot Landskap. Här är de tre första placeringarna! Jag fick en 10:e plats, så glad över det, det var över 50 bilder som tävlade.


Det var denna bilden från västra Frankrike i våras.


Mötet är slut och alla skiljdes åt igen. Det är mycket roligt på gång i Fotoklubben.

5 kommentarer:

  1. Jaså ni har fortsatt sommar?!!😃 Här har vi haft en regndag i dag men inte så kallt. Lagom😅
    Ja detta valet kommer bli speciellt att följa, hoppas folk tar sitt förnuft till fånga, vare sig man är höger eller vänster, bara inte SD får styra!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ett STOORT GRATTIS till en så fin placering ❤️ En vinnare om du frågar mig👍🏻🙌🏻

      Radera
    2. Ja jag håller med! Och vilken konstig valrörelse, full med löfte om hur mycket alla ska få istället för en mer ideologisk debatt. Tack Anna, du skulle sett de andra bilderna, fast det fick du ju haha! Kram

      Radera
  2. Fina bilder på promenaden. Jag älskar bilden med barnen i rosa västar. Ser ut som ett gäng små gulliga flamingos:)

    SvaraRadera