Translate

söndag 16 september 2018

Födelsedagskalas

Igår var det födelsedagskalas igen, de duggar tätt just nu. Barnbarnsbarnet Evy fyller 3 år och hade kalas hemma i Bunkeflostrand som ligger strax söder om Malmö. Vi fick tacksamt nog åka med dotter Mia och Jonas, de körde i vars en bil eftersom sonen Joel körde med pappa Kalle för att hämta Wille. Han fick följa med och träffa alla i familjen efter alla dessa veckor. Joel körde 60 mil fram och tillbaka, han är helt fantastiskt i allt detta!


Det var så roligt att få träffa lilla Evy igen, det blir inte så ofta och jag saknar verkligen dem. Då känner jag mig gammal, en mormor och gamlamormor som väntar på besök.


Jag hade gjort detta kortet till Evy.


I Bunkeflostrand i deras fina hus var det dukat fint för 3-årskalas.


Lycka med att få en bebisdocka.



En cykel hade hon fått tidigare under dagen, har ni sett vilken fin!


Mamma Ellinor hjälper till lite.


Detta var nog bland det bästa, en toa som också kan spola!


Mia med barnbarnen Alva och Alice.


Ebba och Petra


Ellinor och Johan med pappa Lennart.


Joel och Jonas.


Denna bilden säger allt, kärlek.




Vännerna Alex och Seans dotter Charlie, så söta barn det finns! Hon och Evy hade roligt med brandbilen som Evy önskat sig.


Lilla Edith var såklart också med.


Och så roligt att få träffa Wille igen och veta att han har det bra.




Och fina Ebba. Syster Amanda  var inte med, ångrade sig i sista stund.


Barndomsvännen Sandra med familj kom också och gratulerade.


Vi fick god Lasagne med sallad och bröd. Härligt.







Kalle och Harald, dom två hittar alltid varandra.


Lite lek i trädgården hann dessa fina töser med.


Familjen Sjöberg, jag försöker fotografera lite familjefoto eftersom jag ska göra nya tavlor till vårt vardagsrum. De jag har börjar bli gamla och nya barn har tillkommit.




Familjen Wigren.


Under tiden jobbade herrarna i köket, bra där, nej det är väl en självklarhet!


Ellinor och Evy fixade tårtorna och även Snickerskakor.


Gottigottgott!




Underbara tårtor och såå goda.







Tack Evy, Ellinor och Johan för ett fint och trevligt kalas med mycket gott! Jag känner mig så glad och priviligerad med min stora familj.

Kulturnatten i Höganäs missade vi, men vad gjorde det!

7 kommentarer:

  1. Roligt att få se...vilka söta härliga ungar i alla åldrar :) Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja roligt är det att se alla! Kram

      Radera
  2. Härliga bilder på en stor och underbar familj! Vilken tillgång i livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja du om någon vet ju hur det är med stor familj! Det bästa som finns!

      Radera
  3. Men så mycket kärlek och glädje! Fina barn och barnbarn och barnbarnsbarn💗💗💗 Underbart! Och så en massa gott på det , kan det bli bättre?? Kram💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej det kan inte bli bättre, möjligtvis om alla kan hålla sams haha! Kram

      Radera