Translate

söndag 9 september 2018

Val och födelsedagskalas

Jag sorterar och sorterar, en kan tro att det är mitt stora intresse haha! På sätt och vis är det det för jag blir så nöjd när det är klart. Länge har alla mina scrapbookingsaker haft en tendes att växa mig totalt över huvudet och nu skall jag göra mig av med allt som jag sällan eller aldrig använder. Det är som garderoben, har jag inte använt det sista året kan jag lika gärna kassera det.
Men, nu var det valet och vi gick iväg för att rösta, en högtidlig stund, men detta året med en lite obehaglig känsla.


Vi röstade i Höganäs Stadshus som är vår vallokal.


Det var kö, lite ovanligt faktiskt.


Då har jag gjort vad jag kunnat.

Vi cyklade till Nyhamnsläge på kalas hos sonen Fredrik och Jessica. Alva har fyllt 11 år och hade kalas.


Fredrik hade bakat tårtorna, dom var ännu godare än de ser ut och då är dom ändå vackra. Vi är imponerade, han har gjort rosorna och texten också.


Skönsång och hurrande för Alva.



Alva är bakintresserad och hade bakat kärleksmumsen och kolasnittarna medan mamma Jessica hade gjort kanelbullarna. God fika var det. Harald tuggar i sig i bakgrunden haha!


En glad morfar med barnbarnet Emma!


Presentöppning.


Fredrik



Dotter Maria med sin Anders. Det var så roligt att träffa alla, längesedan sist kändes det som. Tack för ett trevligt kalas!

4 kommentarer:

  1. Vilken fin dag med närsomhelst kära! Glädje! Och viktigt och högtidligt med val! Bra jobbat🙌🏻
    KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nära och kära ska det vara 🙈 inte närsomhelst 🙈😘

      Radera
    2. Ja jag antar att du hann hem från Götet eller om du förtidsröstat. Det såg ut som att du hade det bra! Kram

      Radera
    3. Jag förtidsröstade för säkerhets skull!! Kändes extra extra viktigt denna gång!!

      Radera