Translate

fredag 21 september 2018

Fredag

Friskis på morgonen, Gympa soft kl 9, alldeles lagom för mig just nu.


Hem och baka en Knäckig äppelpaj, vill ju inte riskera att några hekto försvinner från min nyvunna fläskmage. Den pajen är så god och lätt att göra.


Vännen Ola kom på fikabesök och en mysig pratstund om sommarens alla äventyr. Han avlöstes sedan av syster Anita och vi fortsatte att sitta och prata. Så lätt kan en dag som pensionär gå, jag påminner mig ofta om hur glad jag är över detta.


Harald gjorde ännu en god maträtt som pricken över i:et denna matlagningsvecka. Idag åt vi en Kreolsk gryta med potatis. En alltid återkommande maträtt som är så god.


Ikväll har vi en skön hemmakväll, kul att följa Idol på TV.

4 kommentarer:

  1. Både äppelkakan och den Kreolska grytan ser jättegott ut. Önskar er en skön med blåsig helg. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Men duuuuuu! Vad GOTT!! Båda två!! Vill också ha, trots att jag inte är duktig och går på Friskis och Svettis😳😅🙈❤️ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du gör nog en massa annat du! Kram

      Radera