Translate

onsdag 28 november 2018

Barnpassning igen

Idag tog jag hand om barnbarnsbarnet Edith medan mamma Hanna jobbade några timmar. Jag började fundera på gamla tiders generationsboende. Det var väl rätt bra eller? Att alltid ha en vuxen att gå till, att kunna hjälpas åt och troligen en del bråk förstås. Vi kanske är tillbaka mot den tiden igen när kanske inte samhället kommer att ta ansvar för en bra förskola och annat.


Edith går numera direkt till frysen och rycker i dörren, hon ska ha glass! Det får hon såklart, men sedan vill hon ha fler och då får det bli annat. Lite brukar att lägga russin i också äta lite. Hon är så gullig med bus i blicken. 


När Hanna åkt iväg var det Ediths sovtid och vi tog en promenad eftersom hon alltid sover i vagnen. Då kan jag kombinera min promenad med det och idag blev det en lång promenad med en liten paus hemma hos sonen Joel.


Min rygg mår bäst av att gå, den är nästan värre idag.


Vädret är kallt, flera minusgrader men soligt och fint.




Senare under eftermiddagen gjorde jag julkort, jag ska göra klart de sista imorgon sedan får det vara nog med julkort. Det ska bli spännande att se om jag får sålt några på söndag.
Jag har försökt greja med Blogger och kommentarerna, men har nog lyckats förstöra mer och jag kan fortfarande inte kommentera. Om någon kan Blogger så hör av er!

2 kommentarer:

  1. Så trist med din onda rygg!! Men det är inte så illa som med benet förra året??? Känner med dig!! Önskar jag kunde säga att jag kunde blogger och kunde hjälpa!! Snart löser det sig nog!💚🍀 Mysigt med lilla Edith!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja trist, men tycker faktiskt att det är något lite bättre idag. Inte alls som benet, det var liksom outhärdligt, jag förstår nu att det var nervsmärta, helt annat. Ja så skönt att det har löst sig, bra att få hjälp! Kram

      Radera