Translate

onsdag 14 november 2018

Onsdag

Jag jobbar med att försöka lugna ner mig och inte tänka för mycket på allt och alla. Här och nu! Inte inbilla mig att andra inte tycker om mig, åh nej! Eller, om det är så så kan jag inte göra något åt det!
I eftermiddag passade jag barnbarnsbarnet Edith en stund och vi gick för att hämta syskonen på förskolan. Det var så mysigt, de är så roliga och glada.


Först hade vi en mysig lunchfika med mamma Hanna.



Alva och Alice vid förskolan Bullerbyn.


Vi skulle gå på en lekplats och de ville till den tillfälliga lekplatsen på Kyrkplatsen och dit skulle vi ju ändå.



Edith ville upp och åka hela tiden och tre ggr lyckades jag krångla mig upp med henne. Det var inte lätt, huset är inte gjort för vuxna.





Sista gången föll Edith men det gick bra. Då var redan mamma Hanna tillbaka så hon tog över att ta sig upp med henne.


Framåt kvällen var vi bjudna hem till Haralds moster Ami som hade gjort middag till oss. Hon är helt fantastisk tycker jag, 88 år och så pigg, rörlig och trevlig, ett föredöme verkligen.


Vi fick en jättegod fläskfilégryta med rotsaker och tillbehör.



Så trevligt även med Haralds systrar Karin och Inger.



Till efterrätt, en så god Citronkaka och till kaffet en chokladruta.


Tusen tack för en trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Full dag som vanligt, men du fick ett avslappnat slut på dagen med som det ser ut jättegod mat och goaaaa kakor efter. Inte kan man tro att hon är 88 år. Tror hon är piggare än vad jag är och du vet ju hur gammal jag är. Kan du lära mig hur man skall försöka sluta tänka och oroa sig för alla våra nära och kära? Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha Ulla, jag lyckas inte så särskilt bra med det själv, en evig kamp med att försöka skingra de tankarna.

      Radera
  2. Om du kommer på nåt bra sätt att sluta fundera så, så sög till😍😘 En härlig Christel-dag annars tänker jag. Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tror du på det? Vi får nog bara kämpa vidare, upp och ner som en jojo! Kram

      Radera