Translate

tisdag 23 maj 2017

Packande

Maken åkte till sjukhuset för sin CTröntgen, det tog flera timmar, men gick bra. Nu kan vi bara vänta på att läkaren kallar och innan dess kan vi inte ge oss iväg på någon längre tur med husbilen. Imorgon ska vi dock köra till Hagöns camping vid Halmstad på en träff med facebookgruppen Vi som ska till Kroatien med husbil/husvagn. Det blir vår första träff med husbil, men vi har alltid tyckt det varit roligt med seglarträffar så vi får se vad vi tycker. Det är hela helgen fram till söndag, spännande. Vi ska få sällskap också av vännerna Bitte och Tommy.
Jag gick en promenad först idag, behöver gå känns det i knäet. Jag tycker det är så mysigt med fågelsången just nu och gick till Ärtan&Bönan.


I grannens trädgård står dessa fantastiska tulpaner och då tänker jag extra på far. Dom hade han gillat.


På busstorget är det så fina planteringar, men de börjar bli utblommade nu.



Det är så otroligt grönt och vackert nu.


Jag älskar maskrosornas fröblommor.











Efter promenaden fixade jag en del förberedelser i köket och packade ner i Bosse. 


Jag gjorde en rabarberpaj, marinader och kakpaket. När allt var nere i bilen blev jag så sugen på att bada. Hagön i Halmstad har otjänligt badvatten så det blir nog inget bad där.


Jag träffade barnbarnet Charlie med kompisar så där var det full fart.


14,1 grader varmt idag och jag simmade mellan stegarna, så skönt var det. 

8 kommentarer:

  1. Så vackert att det gör ont!! Gott med paj!! Och så bad igen, härligt!!! Skönt att CTn är gjord nu, hoppas på snabbt svar från läkare!! Ha det gott på er lilla Bosse-tur💚 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja vi hoppas verkligen på snabbt svar och ett positivt så att vi kan köra norrut sedan som vi tänkt. Kram

      Radera
  2. Superfina maskrosbilder !!!

    SvaraRadera
  3. Jättefint på Ärtan och Bönan i dag. Tipspromenad med PRO och grillning i dag med ett härligt väder. Hoppas ni får några härliga dagar med Bosse. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, så det förekommer något där alltså, det är annars alltid så folktomt, några få som går med sina hundar. Jag tycker det är så fint där, så lummigt! Kram

      Radera
  4. Så trevligt med en husbilsträff. Alltid roligt att träffa likasinnade. Det verkar ju bli härliga sommardagar framöver. Själva är vi på plats i stugan. Jobbar med att få trädgården iordning efter vinterns storm. Vi har sjögräs och tång på stora delar av gräsmattan.. Men vaddå, vi är ju glada pensionärer 😀 Glöm inte att höra av er om ni har vägarna förbi! Kram och hälsa Harald!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så ni är hemkomna, förstod ju att ni var på väg. Härligt väder har ni kommit med och det gör ju jobbet roligare. Vi hör av oss isåfall och om inte så hör ni av er när ni är i våra trakter! Kramar

      Radera