Translate

tisdag 16 maj 2017

Tosteberga

Vi packade ner lite saker i husbilen Bosse och kom iväg vid lunchtid. Vädret var inte precis det bästa, men vi brydde oss inte så mycket om det, ville bara iväg och ta det lugnt. Goa minnen kvar att prata om och skratta åt.


Jag satte ihop en del av de fina blommorna och tog med oss för att kunna njuta av. Så vackra och väldoftande.


Vi körde först till sonen Joel för att tanka vatten.


Vattenslangarna var redan igång eftersom han fyllde deras pool.


Nytt plank för att dela av den stora tomten och samtidigt insynsskydd.


Svärdotter Petra var på väg ut med Hilda.
Vi körde iväg och ställde färden mot östra Skåne. Vi parkerade i Tosteberga hamn som vi hört mycket gott om. Vacker väg dit och så fint att stå.




Efter en mysig fika i ute, ok något kylig, men ändå så gick jag en promenad.



Så trivsam och fin liten hamn med fina små hus. Vårgrönskan är helt enorm.









Nu slår även syrenen snart ut.





Gullvivor som vi säkert kommer att få se mer av.



Batteriet tog slut i min nya kamera, har ju inte lärt mig den än, så jag fick gå tillbaka och byta kamera.




Helt fantastisk natur och så tyst, stilla och njutbart.


Tillbaka i bilen blev det middag inne i Bosse. Vi handlade på ICA innan vi åkte vidare och jag köpte färdigstekt kycklingfilé, jag vet inte hur jag tänkte där, två st såna här filéer kostade 54 kronor. Jag kommer aldrig att göra om det. Precis lika lätt att steka själv. Men, det var gott, något torra var dom och jag köpte till en jättegod färdigsås på burk Mango och chilisås.
Vi var trötta och satt och somnade framför vår lilla TV så det blev tidig sänggång.

2 kommentarer:

  1. Åååhhh!!! Ååååhhhh åååhhhhh!!! Så vackert!! Och syrener !! Ja nu får jag snart bli sommarsjuk av dina bilder!!! Vi har knappt vår än känner jag... björkarna har precis börjat få musöron! Men snart så hoppas vi på lite värme!! Ha det så underbart nu!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är så vackert så man nästan svimmar! Men, nu kommer nog värmen till er också så att allt slår ut! Kram

      Radera