Translate

torsdag 4 maj 2017

Torsdag

Idag skulle Harald in till Hematologen i Helsingborg för att ta prover och jag följde med. Vi irrade omkring på sjukhuset först innan vi hittade till Hematologen haha! Vi är helt förvirrade ibland. Nu kan vi bara vänta till onsdag nästa vecka när han har läkartid. Anledningen till att jag följde med in var att vi skulle kolla elcyklarna på Biltema. Ja, ni läser rätt, jag har ändrat mig till att vilja ha en elcykel. Det var så kul att prova.


Det finns två att välja på, den turkosa och den mörkblå innanför, jag skulle helst vilja ha den mörkblå, inte för färgen, hade hellre valt den turkosa, utan för att det är lägst insteg och bättre batteri. Biltema har fått bra testresultat på sina elcyklar och dom är prisvärda i jämförelse. I husbilsgrupper som jag är med i på Fb lovordar också inläggen deras cyklar.



Jag lyckades övertala Harald att prova även han. Det är han som egentligen har velat ha en sådan, men nu vill han vänta. Jag ska också vänta, tycker det är för mycket pengar. Cykeln som jag fick av vännen Maj-Lis när min blev stulen går ju bra, men jag har problem med att den är för hög och jag håller på att ramla i ett när foten liksom fastnar.


Harald började leta läckan i husbilen och hittade det. Dåligt spända slangklämmor som han trodde, men så svårt att komma till. Nu får det stå till imorgon och så får han se om det är torrt. Vi hoppas att det var så enkelt.


Jag har läst ut min första bok på läsplattan och det gick så bra. En lättläst bok som var spännande. Nu skulle jag ladda hem fler, men hittar inte några som jag vill läsa. Jag måste nog fråga dottern, det måste ju finnas många böcker annars är det ju ingen hit.

Ikväll har jag varit på Fotoklubbens medlemsmöte, trevligt som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar