Translate

lördag 24 augusti 2019

75-årsfest

Igår var vi på fest igen, denna gången var det vännen Ulf som bjudit till Restaurang Bryggan i hamnen för att fira sin 75-årsdag. Under morgonen fick jag kläderna på mig snabbt för att köra barnbarnet Anna till ett möte och därefter tog jag en kort promenad.


Gammalt och nytt.


Jag gick in om Folkparksområdet, nya hus börjar komma upp.



Det är så fint i parken där, väl värt att gå dit och sätta sig med en kopp kaffe. Det hade inte jag med mig.








Jag hade en del att stå i så jag gick hem igen efter det. 


Haralds son Fredrik kom upp en stund och tog en fika. Han hämtar sig långsamt från hjärtinfarkten och har börjat jobba halvtid. Det är så skönt att se och träffa honom. Under tiden kom vännerna Rita och Carina för att förbereda en uppvaktning. Vi lyckades få till det trots kort förberedelse. Jag trodde jag hade en peruk i källaren, men den var borta och tack vare Facebook så fick vi snabbt tag på en peruk. Vad det är bra!




Vi fixade också iordning en kort med vin, ostar, kex odyl.



Jag hade gjort ett kort till honom. När allt detta var klart slocknade jag en timme i soffan innan det var dags att gå till festen.


Vi fem är samlade!


Ulf och Elän, lyckades inte få ett foto med dem tillsammans. Som vanligt hade de ordnat ett roligt kalas med en massa som hände hela tiden.


Lite mingelbilder följer.













Under tiden vi minglade presenterade Ulf oss allihop med sina vanliga roligheter.




Detta följdes av ett korsord att lösa, Ulf och Elän jobbar med det och hade lyckats med ett riktigt svårt korsord.






Vi höll till i lokalen på ovanvåningen och där är det en fantastiskt fin utsikt över hela hamnen.



Vi satte oss till bords och fick plocka så mycket god mat från ett Buffébord.






Jag blev övermätt haha!


Så många härliga sånger att sjunga med hjälp av Lasses gitarrspel. 


Solen började gå ner utanför och vi fick ta del av lite olika roliga tal.




Det var också dags för vår lilla uppvaktning.


På åttiotalet bildade vi tillsammans Kulturföreningen Myllan och jag hade hittat sparade tidningsurklipp från det.




Jag hade skrivit ut lite olika uttalande från tidningsurklippen som vi skiftades om att läsa upp. Det blev jättebra!


Rita klädde ut sig som Ulf, det blev bra haha, Carina och jag tog lite kläder från den tiden som Rita hade.




Ulf är bananfantast och utlyste en tävling om hur många bananer han ätit under sin livstid hittills. Det var många ton, har glömt hur många och vad var priset, skumbananer!


Strax efter midnatt avslutade vi och promenerade hem, tack, tack, tack till Ulf och Elän och till vårt lilla gäng som fixade uppträdet så bra!

Idag är det vilodag!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig och rolig fest!! Vilket rikt liv ni har och har haft genom åren💚💚💚

    SvaraRadera
  2. Haha, votering mellan 500 och 1500 kronor, himla kul att läsa urklippen och stort grattis till Ulf. / Marie

    SvaraRadera