Translate

måndag 26 augusti 2019

Sommardag

Vilken sommar vi fått igen i Sverige, iallafall i södra delen. Jag började med en ganska lång promenad idag och gick först hem till sonen Joel.


Nu ska det snart börja hända något med denna gamla byggnaden som stått tom länge, spännande att följa.



Petra var också hemma och jag fick en trevlig pratstund med dem ute i trädgården. De åker snart på en veckas semester att jag ska hjälpa till lite med att stötta Amanda och vara jour.


Sixten söker skugga, han är en go katt. 
Jag fortsatte till outleten och köpte en vinterjacka till medlemspris där, kändes lite konstigt i denna värmen.


Här kan jag plocka äpplen någon dag.


Både jag och Harald tog oss ner till badet för att bada, så skönt på alla sätt. 



Det blev mer och mer folk under eftermiddagen och efter att ha varit hemma en stund gick vi ner igen för att bada och äta kvällsmat tillsammans med barnbarnet Jonathan med familj och dotter Mia.







Efter en lekstund på lekplatsen gick vi ner på bryggorna och alla bytte om efter bästa förmåga.






Edith sätter på sig badringarna och blåser upp samtidigt!










Hanna och jag gick sedan i med töserna längst ut och simmade till hoppflotten.



Efter lite ansträngning kom vi upp alla.



Vi hoppade i härifrån och simmade ut till flotten.


Alva hoppade i, de är så duktiga i vattnet.



Här vänder Alice, men hon hoppad i senare.


Vad kallas detta? Ett halvt vridvarv haha?


Från den högsta dyker jag inte, det blir benen först.


Ska jag undrar Jonathan, men så slog han vad med Alice att om han hoppar här så hoppar Alice från den lägre.



Vännen Ame hade också kommit ner och efter vårt besök på flotten fortsatte vi med Jonathan och Hanna ut till klätterväggen. Nu utbröt det stora skrattäventyret. Alltså Ame och jag kom inte upp, men vad vi kämpade. Jag skrattade så jag fick kramp i både mage och ben. Hanna var den som kom högst upp och hoppade, heja henne! Vad jag retar mig på att jag inte kommer upp.


Efter detta flyttade vi till gräset där vi hade picnic.



Svärsonen Jonas hade hämtat pizzor till oss och vad gott det smakade efter allt badande.






Vilken helt underbar kväll vi har haft, det var 33 grader när vi gick hem igen vid halv åtta. Tack snälla för allt roligt!

2 kommentarer:

  1. Tack själva, en helt underbar kväll❤️ /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, äntligen blev det en picnic vid badet!

      Radera