Translate

lördag 3 augusti 2019

Fredag

Trots det fina vädret så hade jag bestämt mig för att det verkligen behövdes göras en större städning här hemma i lägenheten. Det tog nästan hela dagen, när jag blev klar på eftermiddagen stod jag och velade om jag skulle cykla ner till badet, men jag kunde hejda mig lite där.
På kvällen var jag bjuden hem till en gammal arbetskamrat från tiden i Höganäs på 80- och 90-talet. Jag tog bussen in till Helsingborg.


Annie och hennes familj har bott i många år i SydKorea, men har nu flyttat tillbaka hem till Sverige. I Helsingborg bor de i ett fantastiskt stort fint hus från 20-talet. Annie läser nu in till undersköterska och har börjat jobba inom vården. Just nu jobbar hon på Ljunghaga, ett demensboende här i Höganäs. Hon hade bjudit hem både gamla och nya kolleger denna kväll.


Annies man Micke och två av deras tre söner, så kul att träffa hela familjen (utom en). På den tiden vi jobbade tillsammans ingick liksom hela familjen och vi träffades och hade många fester på fritiden.


Så god mat och olika drycker serverades i deras uterum på tomten. Efter detta sattes en massa olika ostar och tillbehör fram.


Så roligt att träffa dessa unga människor som arbetar i vården. Att höra dem prata om sitt arbete och att jämföra lite med förr. Alltså jag älskar att få den möjligheten, förstår att min dotter Mia älskar sitt arbete på Kullagymnasiet. Vad är ett bättre sätt att hålla sin hjärna med på banan.


Vad jag skrattade och förundrades denna kväll, helt underbart.


Viveca och jag var de från de "gamla" tiderna.


Axel fick fram sin gitarr och det blev även musik denna kväll.


Viveca och jag bröt upp först, ingen vet hur länge de andra fortsatte, jag menar natten var ju ung haha!
Jag vill verkligen tacka Annie och familjen för denna kväll, så härligt det var och så mycket gott. Tack!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt och härligt att få träffas och prata och jämföra som du säger , vad mycket vi kan ge och få av varandra på så sätt i livet. Kram💚

    SvaraRadera