Translate

måndag 19 augusti 2019

Måndag

Idag har det inte hänt mycket och tur är väl det, jag har verkligen behövt denna dagen för att lugna ner hjärnan. Vi vi uppe tidigt för att säga hejdå till våra USA gäster, idag fortsätter de till Kalmar för att senare i veckan flyga tillbaka hem. En kort visit denna gången. Det har varit trevligt att träffas och hoppas på ett återseende nästa år.




Jag hämtade allt från husbilen och städade upp där. Jag har tvättat och till min glädje städades tvättstugan idag efter översvämningen. I lördags satt vi ett gäng och pratade om olika saker som hänt under årens gång och vi kom in på maskerader som vi har haft några. Dotter Mia och barnbarnet Anna var med och när jag berättade om en maskerad där Kalle, mitt ex och barnens far hade klätt ut sig till Kinas Mao ville de prompt se foto. Eftersom jag ändå skulle leta foto till en annan sak så hittade jag dessa också.


Jag tror detta var 1975.



Jag var ängel, lika skrattretande som Mao haha!
Nu hittade jag även lite andra gamla bilder.


Hattparader hade vi också!


Vi hade många fester med tävlingar och min far var lika leksugen som jag är, vi är väl ungefär i samma ålder här.


Det här är lite kul, för Kalle har ungefär likadant skägg som Joel har idag och de är så lika.



Jag sålde flera klänningar på loppisen och en som jag alltid varit så förtjust i. Den hade jag på min 50-årsfest och jag ångrar mig nästan nu haha.


Vilken nostalgi idag haha!




Medan jag tvättade och fixade gjorde Harald middagen.


 Dansk Sjömansbiff, det var så gott även om färsbiffarna blev lite hårda. Vi har hållit på att försöka tömma frysen nu länge så det kändes så gott med en nylagad maträtt.

4 kommentarer:

  1. Så roligt att se gamla kort..Det känns som det inte var så längesen och så har det gått 40 år..Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det konstigt, både roligt och ledsamt över en tid som inte kommer tillbaka! Kram

      Radera
  2. Ja så fina bilder❤️ Förstår din känsla av både glädje och vemod, livet liksom... Du var lika fin då som nu💚 Och jag ser så mycket av Wille i Kalle här, och såklart som du säger, Joel. Kul att få se!!
    Kram💖💖💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi var lika galna då som nu känns det som. Men du, färgen på mitt hår, helt borta! Kram

      Radera