Translate

torsdag 22 augusti 2019

Torsdag

Vi hade en mysig morgon med långfrukost tillsammans med vännerna Micke och Ann-Marie som sovit nere i husbilen. De avlöstes sedan av barnbarnet Anna som kom upp och pratade några timmar. Det är alltid så roligt.


En liten kort promenad gick jag ut på, vädret är jättefint och sommaren håller i sig. Trots det är det inte många som badar, kan bero på att det blåste rejält.







Det kom in en stor dansk tvåmastad segelbåt och jag fick hjälpa till att ta emot tamparna vid tilläggningen. Nostalgi.


Vännen Ola hade seglat till Höganäs från Helsingborg och låg fint vid bryggan.




Ola kom hem till oss efter att Harald suttit i båten och filofiserat hos honom. Jag gjorde middag till oss samtidigt som jag pratade med dotter Mia som kommit på besök.



Jag fick ta vad jag hade hemma och rostade rotsaker och grönsaker i ugnen och serverade med kycklingfilé. Det blev gott.


Jag har tidigare köpt en bukett liljor på Lidl och de står så makalöst vackra. Så prisvärda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar