Translate

tisdag 20 augusti 2019

Tisdag

Jag gick iväg idag för att sköta mitt strykuppdrag, det var en skön morgon.



Äntligen en ordentlig strykbräda igen, den gav jag Jonas i födelsedagspresent haha! Mycket lättare att stryka. Mycket tvätt och det tog sin tid idag.


Det blev ingen lång promenad som jag egentligen tänkt utan jag gick in på Fröhandeln och handlade lite istället.


Jag tittade in på Loppan också.



Äntligen är det en renovering på gång i Widdings gamla hus mitt i stan. Det har varit så tråkigt att se huset och trädgården förfalla.


Målningen på fasaden på Storgatan arbetas fram. Jag tycker det blir fint och roligt när det händer något.


Ikväll blev jag hämtad av Monica, vän och tidigare arbetskollega och vi körde till Helene som flyttat till Svenstorp lite norr om Hjärnarp. Det var vårt första besök hos henne där.


Deras moderna hus ligger verkligen på landet och det är så fint och vilsamt. Vi gick en sightseeing på tomten, så fint.





Efter det gick vi sightseeing även inomhus. Det är så fint, åh vad jag önskar att ha ett sådant hus och trädgård.


Efter det fick vi underbart god mat.


Egenplockade kantareller med bröd och sallad, vilken fröjd.


En vegetarisk rätt sedan, goda rotsaker och annat rostade i ugnen med goda kryddor. Till det en helt underbar Saffransaioli (fått receptet och skall göra den) och en chilibearnaisesås.


Kaffe och en Cheescake med jordgubbar.


En så trevlig kväll, tusen tack!

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir att dom renoverar det fina gamla huset❤️ Vi gick ju förbi där när jag hälsade på er. Härligt och gott att träffa goda vänner!! Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli roligt att se vad som händer, jag har läst i tidningen att ägarna vill göra ett kontorshus av det. Jag hade önskat att parken blev mer offentlig. Kram

      Radera