Translate

söndag 11 augusti 2019

Jonas 50 år

Igår gick den av stapeln, svärsonen Jonas 50 årsfest! Den hölls hemlig in i det sista och Jonas trodde att han skulle till Garage för att firas av Mias barn med familjer. Mia och han firade hans dag i New York tidigare och kom hem i torsdags.
Jag skulle hjälpa Mia att ställa iordning lite, sätta upp foton i lokalen och förbereda lite för en 5-kamp. Precis när jag skulle köra kom ett enormt oväder över oss. Jag kröp fram med bilen medan det blixtrade oupphörligen och regnet fullständigt vräkte ner. Ja, alla som bor i trakten fick ju uppleva detta. Trots försök med ett paraply blev jag helt genomblöt inpå kroppen och fick vada med vatten över anklarna.


Jag lyckades iallafall ta mig in till lokalen, Mia var redan där, hann dit innan ovädret kom.


Vi satte upp foto och sakerna till en 5-kamp.


Pilkastning. Till varje del var en ansvarig utsedd.


Musikquiz.


Fotbollsquiz.


Kasta små rissäckar. Det fanns också ett Jonasquiz som han själv fick hålla i.


Jag kom hem till översvämning i vår källare, hela vårt förråd stod med ca 15 cm vatten, alla saker längst ner förstörda. Vi kunde inte göra något just då och när vi gick iväg till festen var en spolbil kommen.

Vi kom till garage, alla gästerna, ca 85 st samlades vid sex och Jonas skulle anlända vid halv sju. Det var inte helt lätt att fotografera i lokalen, den är så mörk, men jag fick göra mitt bästa. Harald filmade iallafall så han sätter nog ihop något så småningom. Här följer en massa bilder och om någon inte har kommit med så beror det på att folk rörde sig hela tiden och det blev suddigt i mörkret. 

Först mingelbilder i väntan på att Jonas skall komma. Bara scrolla för er som inte har intresse för det.






















































Så kom då Jonas och fick sitt livs överraskning! Vi sjöng allihopa för honom.








Sedan började kramkalaset.







Bandet, Dos Balubas med Håkan och Kenneth började förbereda sig. De har spelat på många av våra fester genom åren och Kenneth är en gammal arbetskollega till mig. Det var roligt att träffa dem igen.


En kollega till Jonas började med att sjunga en sång till honom.





 

Mia hälsade alla välkomna och berättade om kvällen. Hon höll också ett tal till sin man Jonas.




Det var inga dukade bord med speciella platser, Jonas har lite svårt för det haha! Istället fick gästerna plocka av maten och äta där plats fanns. Först serverades ChickenWings med bröd. Alla fick dra en lapp med olika symboler med tanke på Jonas och på det sättet blev vi indelade i grupper om 7-8 st till femkampen.





Grupp Leksand, vi trodde vi skulle vinna, men tji fick vi!


En hamburgarebuffé ställdes fram till oss att plocka av.









Jag hade gjort en bok till Jonas och den tittades lite i.


Bonusson Jonathan höll tal för honom.


Liksom storebror Mats.


Och även goda vänner.


Dansen började och det dansades ordentligt, svårt att fotografera. Jag var som vanligt flitig och det känns i min kropp idag.







Även Jonas fick vara med och sjunga och gjorde det riktigt bra.


Miljoner tack till Mia för att du ordnat med detta och kunde hålla det hemligt, du är fantastisk. Och tack till Jonas för att du inte vände i dörren och dessutom såg ut att ha väldigt roligt. Tack också till familj och alla vänner, jag är så glad och tacksam över att få vara med och dela detta. 

4 kommentarer:

  1. Ja det kan man verkligen säga var en Fest! Vilken massa gäster. Kul verkar det ha varit och med en massa god mat och dryck. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart roligt! Straffar sig haha!

      Radera
  2. Vad härligt! Vilken fest, ja han ser ut att ha det riktigt kul Jonas! Vad hon har grejat Mia, märks vem hon brås på😍😘 Grattis i efterskott till Jonas!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja lite tokiga är vi allt! Kram

      Radera