Translate

torsdag 1 augusti 2019

Onsdag

Det har varit bråda dagar, men nu lugnar det ner sig något. Igår fick vi först frukostbesök av gamla seglarvännen Lennart och hans sambo Maria. De var på väg med segelbåt runt södra Sverige till Gotland. De kom i ösregn, men hade ändå för avsikt att komma iväg hyfsat tidigt. Vi fick iallafall en fika tillsammans, Harald träffade dem igårkväll, men så fick jag också den möjligheten.


Vi lärde känna varandre 1995 när vi seglade eskadersegling till Isle of Wight i England. De hade redan sin segelbåt Julina då som är likadan som vår Aurora. Den båten hade inte vi då, men köpte henne några år senare. Vi seglade sedan tillsammans till Skottland 2000. Några år senare skilde sig Lennart och vi tappade kontakten. Därefter har jag haft kontakt på Fb med Maria och på så sätt träffades vi igen. Det är bra med sociala medier!

De avlöstes av min syster Anita som kom på lunchfika och vi fick prata av oss lite medan jag samtidigt började lite på kvällens middag.

Redan kl 17, pensionärstid, kom vännerna Bernt och Ulla till oss.


Ett glas Cava först.


Vi satte oss till bords för att starta med förrätten.




Det följdes av huvudrätten  som är väldigt enkel att göra.


Jag glömde såklart fota hela rätten, men den var väldigt god tyckte jag.





Som efterrätt serverade jag Vaniljglass med Tjinuskisås och röda vinbär. Jag använde färdig vaniljglass, men det var gott med kombinationen av den söta kolasåsen och de syrliga vinbären. Jag var nöjd med all maten faktiskt.


Ingen skärpa på oss, men det var ju bra tyckte jag haha! Tack för det! Blommorna är ju vackrare.


Vi spelade Sequence, det är så roligt. Alltså jag skrattade så jag hade kramp i magen och skrattar fortfarande. 


Tack Bernt och Ulla för en härlig kväll! Jag skriver inte vilka som vann alla gångerna haha!

1 kommentar: