Translate

lördag 25 mars 2017

Fredag

Det blev sent igår när vi träffade vänner så inlägget kommer idag istället. Först en promenad, nu är det verkligen vår härnere i Skåne och det är bara att njuta.



Den här lilla tumlaren hade strandat och blivit fågelmat. Lite trist att se.






Jag gick invallningen och på hemvägen besökte jag Saluhallen för att inhandla några presenter.


Med mig hem (förutom presenterna) hade jag en burk pesto och ett Citronlevainbröd. Bästa brödet och bästa pålägget!


Vi fick några besök, först Haralds syster Karin och sedan dotter Mia.


Det är alltid så roligt att få höra om hennes arbetsvecka på fredagskvällen och vi hann få en mysig stund innan vi var tvungna att gå iväg. 


Mia kom med presenter, bara sådär utan anledning, jag är så glad och tacksam över bästa dottern, oavsett presenter. Nu fick jag den där ponchon från Maria Grant som jag suktat över, tack, tack, tack. Vi fick också teaterbiljetter till genrepet av Pelle Erövraren som ska spelas på stora Arenan i Helsingborg. Det blir spännande.

Vi gick till Restaurang Bryggan där vi bokat tillsammans med vänner för god mat och samvaro.


Goda vänner sedan lång tid, på 70- och 80-talet hade vi mycket kulturella saker på gång i Höganäs, sedan följde en period då vi inte träffades så mycket, men har alltid hittat tillbaka till varandra. Kjell och Carina, Ulf och Elän samt Rita. Åh, vilken trevlig kväll!



Fin utsikt från restaurangen och utanför i solnedgången kom den stora Oslofärjan.



Harald åt Ryggbiff och var så nöjd.


Jag åt Röding och alltså, detta var bland det godaste jag har ätit, vilka smaker och tillbehör till den stekta rödingen med frasigt skinn. 


Sedan gick vi hem till oss för kaffe, avec och den goda chokladtryffeltårtan som ligger i separat inlägg. Mycket prat om allt möjligt och många skratt! Det blev över midnatt innan vi avslutade denna härliga kväll.

Jag har nog inte sagt en trevlig helg så det gör jag nu!

4 kommentarer:

  1. Detsamma till er båda och ni fortsätter väl med ännu en festkväll i dag för helgen är ju inte slut ännu. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Ulla, denna helgen har inte varit nådig mot kroppen, men väl för själen! Kram

      Radera
  2. Alldeles ljuvligt alltsammans förutom att jag blir så där förfärligt vårsjuk IGEN!!! Men jag får glädjas åt Edsbyns SM-guld i bandy istället 💛❤💙 Och tänka sig hoppla så har du den fina ponchon ändå, fina Mia!!! Hon vet hon💚
    Ha en härlig fortsättning på helgen min vän!!
    KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och Grattis till SM-guldet, härligt att lilla Edsbyn är en så stor bandyort. Hoppas ni också haft en bra helg! Kram

      Radera