Translate

torsdag 2 mars 2017

Torsdagsbjudning

Ikväll kom barnbarnet Jonathan med fru Hanna och töserna Alva och Alice på middag. De flyttar nästa helg till ett nytt hus och har det mesta nerpackat och då är det ju skönt att få gå bort och äta.
Men innan dess hade vi storhandling tillsammans, jag och maken. Harald sköter nästan alltid handlingen hos oss och det är jag glad för. Nu skulle vi ha gäster ikväll och gäster på lördag så vi behövde hjälpas åt.
En promenad blev det också efter det. Ett härligt vårväder idag.


Jag kollade bygget på gamla idrottsplatsen, vad ska detta bli månntro? Garage under jorden kanske?


Än är det bara markarbeten här, det känns som att just det tar längst tid av allt. Detta ihop med Folkparken som hänger ihop här blir ett av de största nya bostadsområdet i Höganäs. Dessutom ligger allt helt centralt, spännande.



Åh, jag hittade en buske som börjat blomma!!!





Det här huset är faktiskt bebott!



Gamla förtorkade nypon, men knopparna är på väg.



Middagsgästerna på plats.


Jag gjorde en jättegod middag som jag varmt kan rekommendera att göra. Jag glömde fotografera men tar bilden från receptet.http://www.koket.se/dragonkyckling-med-ris En enkel och väldigt god rätt.


Till efterrätt tänkte jag fjäska lite för töserna och gjorde chokladbollar som igelkottar.


Igelkottarna hittade jag hos Jennys Matblogg. Jag kombinerade dom med hinnfria apelsinklyftor och en klick vispgrädde.


Lite lek hanns också med och vi vuxna fick en pratstund. Trevligt att ha familjen här hos oss.




2 kommentarer:

  1. Du ger mig hopp om våren 💚 Så underbart med blommande buskar !!! Härligt med middag för både er och gästerna !!! Du är så omtänksam Christel !!! Kram Anna 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, javisst är det härligt att upptäcka detta efter en trist vinter som vi alltid har i Skåne. "Vi gör så gott vi kan" som Mia och jag alltid säger till varandra. Kram

      Radera