Translate

onsdag 19 april 2017

ARTastic Challenge

Nu har jag gjort en tolkning av månadens konstbild hos ARTastic. Jag har dragit mig lite för den, kriteriet är att använda rött och temat är att de firar Anzac dagen i Australien den 25 april. Det är en minnesdag över kriget där och alla som offrade livet i detta. Det är ungefär vad jag tror det betyder.


Det är en fin akvarellmålning, men jag gjorde en helt annan tolkning. En hyllning till livet och att få umgås med nära och kära.


Jag använde vit CS och papper från Bella blvds julserie! Ja, som synes går de att använda även till annat än jul. Foto på en del av min familj från i somras på Gran Canaria.


11 kommentarer:

  1. Helt suverän tolkning av temat tycker jag och en läcker layout dessutom . Ja dom pappren går utmärkt att använda även utanför julen, och du har gjort det med bravur. Så glad att du hänger med oss och tolkar hos ARTastic!!! Stor Kram ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jag har så svårt att tänka ut vad jag ska göra just nu, sitter ibland helt paralyserad vid scrapbordet, kanske jag behöver en paus? Så jag blir extra glad just nu, kram!

      Radera
  2. Lovely work and the theme of celebrating life works well for Australians who are remembering those who sacrificed their lives for a better future.

    SvaraRadera
  3. Beautiul LO! I love your paper with text on. So colorful and pretty page :)
    Thanks a lot for joining us at ARTastic :) Hope to see you again next time :)

    SvaraRadera
  4. Lovely and colourful layout you have done.
    Thank you for doing in with our challenge at ARTastic

    SvaraRadera
  5. Beautiful page - the pops of red work perfectly for a festive layout! Thanks for playing along with the ARTastic challenge this month

    SvaraRadera
  6. This lovely fun page is matching perfect with the happy photo!
    Thank you for joining in with our April challenge at ARTastic!
    Evelyn

    SvaraRadera
  7. A beautiful and colourful layout. Thank you for joining us at Artastic.

    SvaraRadera
  8. I like the way you did your stitching! Thanks for creating with us at ARTastic!

    SvaraRadera
  9. Love this page and love all the fun elements you have on it. Thank you for joining us at ARTastic this month.

    SvaraRadera