Translate

söndag 16 april 2017

Mölle

Imorse var det minusgrader när jag steg upp, tänk er, minusgrader i mitten av april, det är inte kul, jag känner mig liksom lurad! Jag fick trösta mig med att solen iallafall sken. Jag tog en cykeltur till City Gross för att handla lite, ja vad gör man är pensionär och kaffet är billigt! Jag saknade vantarna. Senare åkte jag och maken till Mölle, nu är det konstrunda i Kullabygden så det är mycket folk som är ute och rör sig. Vi besökte först Stationshuset där en del konstnärer håller till, annars är ju det roliga att komma hem till deras hem och ateljéer.




Vi promenerade en liten extra runda och ner till hamnen.




Saluhallen har en liten filial här i gamla brandstationen.






Det finns en liten annorlunda butik i källaren på Hotell Kullaberg.



Den främsta anledningen till vår utflykt till Mölle var för att vännen Ame äntligen har öppnat sin loppisbutik.


Så roligt att se hur det blivit. Alltihop är grejor från hennes barndomshem, hennes föräldrar sparade nog allt.



Innan vi åkte tillbaka hem tittade vi också in på Mölle Krukmakeri.



Hemma åt vi en fantastisk påskdagsmiddag haha! Den är gul iallafall. Skämt åsido så blev jag så sugen på det när jag var och handlade. Det är gott! Lagom fett efter all påskmat också, Rotmos med kokt köttkorv.


2 kommentarer:

  1. Ja vi hade -8 igår morse!! Men det är så här uppe så det är nog inte ovanligt.. Ni bor ju lite mer söderut så då förstår jag din besvikelse . Men snart så!!! 💚 En massa underbara våriga foton i allafall !!! Glädje !!! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte så kul, men det går ju inte att hänga läpp för det haha! Det gäller att gilla läget och idag skiner solen här igen!

      Radera