Translate

söndag 2 april 2017

Bak och mat

Imorse bakade jag muffins till eftermiddagens fika hos dotter Mia. Det blev lite improvisation, men jag använde ett recept, Apelsin- och mandelmuffins Det skulle bli glutenfria muffins och jag fick leta för att hitta något som jag hade ingredienser till.


Jag hade inte mandelflarn så jag tog en valnöt istället och ringlade över lite honung. Tyvärr drunknade den under gräddningen haha. Dom blev iallafall goda och kusin Gun som är glutenintolerant gillade dom.


Det blev en sen middag idag och jag gjorde Köttfärssås med spagetti, riven ost och sallad. Det var längesedan vi åt det och det blev så gott. Jag använder inget speciellt recept, men börjar alltid att steka 2-3 lökar och samma antal vitlöksklyftor innan jag tillsätter färsen. Jag använder bara tomatpuré, rikligt, en buljongtärning och kryddor, salt, peppar, oreganon, basilika och röd chili. Jag häller på vatten och låter det koka in minst en halvtimme, helst längre. 

2 kommentarer: