Translate

torsdag 27 april 2017

Fotosafari

Jag hängde med på en fotoutflykt med Fotoklubben till Dagshög utanför Torekov. Fantastiskt landskap och spännande gamla rester av stenkross och gravhög. Häng med!



Lite blåsigt och kallt var det.


Vi tar oss först ner mot havet.


Vi ser Kullaberg från andra hållet.


Strandtriften börjar slå ut.




Fotovännerna fanns lite överallt, här är det Ulla.






Här fanns resterna av en gammal kaj för fartygen som forslade sten från krossen.








Camilla och Torsten.





Det finns en stor damm där det finns röda näckrosor till sommaren.


Trift


Lennart


Jörgen.






Nu tar vi fika och kamerorna får vila.


Torsten och Tom


Lennart


Nu blev det jätteskönt i solen och jag fick upp värmen igen. Alla hade matsäck med sig, det är så mysigt.


Eva med sitt barnbarn Svea.


Camilla och Ulla.


Lennart


Tom


Jag vet inte vad detta är.






Här syns hela  den gamla kajen.


Torsten



Den gamla gravhögen Dagshög.




Jag trodde detta var en lärka, men är inte alls säker. Någon som vet?



Nu ska vi åka tillbaka hem efter en riktigt lyckad utflykt. Tack Lennart och Torsten som tagit initiativet till det! En härlig dag.

Jag avslutar med en bild på mig själv som jag stulit från Torsten.


1 kommentar: