måndag 1 maj 2017

Tjärö och Valborg

Vi fick lite sol igår och kunde inviga våra utestolar. Jag har också börjat läsa böcker på läsplatta och det går alldeles utmärkt att läsa även utomhus i solen. Bra, då behöver jag inte ha så mycket böcker med mig i bilen, vikten är ju viktig.

Lite mysig samvaro också innan vi gemensamt skulle åka färja ut till Tjärö.

Färjan som tog oss ut till Tjärö som är ett naturreservat.

Dom tyckte det var skönast inne i kajutan medan jag ställde mig ute och fotade och frös.

Den lilla hamnen på Tjärö.

Vandrarhemmet som är en jättestor anläggning med många hus. Vi bestämde oss för att gå den längre rundan på ön, innan vi var hemma hade gått 8 km,

Naturens egna konstverk.

Massor av mossa och lava överallt.

Flitiga myror.

Hela vandringen var oerhört vacker, vilken natur det är här.

Efter tog vi en välförtjänt lunch på bryggan. Vi fick Väderövibbar, som att sitta därute som vi alla har så underbara minnen från. Samma mackor fast lite mindre och mycket billigare.

Vi hade missat att den färjan vi tänkt åka tillbaka med inte gick så vi fick vänta ytterligare en timme.  Ganska skönt sedan och komma tillbaka "hem". Lite turbulent hos oss eftersom vi fått ett vattenläckage inne i bilen. Alltid är det något som ska jäklas. Låt oss inte få slappna av!
Till kvällen hade vi bokat bord på den lilla restaurangen här på Järnaviks camping.

Typiska Övergaardsrätter.

Vi kunde titta från restaurangen på den lilla brasan som tändes, men vi hade ätit klart och gick ut för att se den. Det var kaaallt.

Vi gick tillbaka till våra bilar och tog sedan kaffet och efterrätten hos oss. Det blev lite kortspel också.

Tack Bitte och Tommy för trevliga dagar. Idag åker vi på vars ett håll, de kör vidare hemåt och vi åker till Karlskrona.