Translate

söndag 26 maj 2019

Edith 2 år

Vi cyklade från barnbarnbarnets Melinas kalas igår till Strandbaden där barnbarnsbarnet Ediths 2-årskalas var i full gång. När vi kom dit upptäckte jag att jag cyklat från mina kameror, alltså jag har totalt hjärnsläpp och ni vet, det är ju katastrof. Hannas pappa Jörgen var så snäll och körde mig tillbaka för att hämta dem, tusen tack. Ediths kalas började också kl tre, men det fanns mat kvar till oss. Solen sken och alla var ute, så härligt.


Edith lekte, men jag lyckades fånga henne. 


De hade grillat Per i Viken korvar, serverades med Pastasallad, bröd och olika såser, jättegott.



På detta kalaset var det Ediths mormor och morfar Eva och Jörgen, hennes farfar Binge och bonusfarmor Pia, hennes bonusfarfar Lennart och fonusfarmor Cecilia (man kan skratta ihjäl sig när jag skriver det såhär). Så var det farmor Mia och faster Ellinor och farbror Johan med barn Evy, faster Sara med sambo och deras barn Loke samt faster Sophie. Det var moster Cecilia och morbror Mattias med deras barn Wilmer, Lova och Elvin. Puh, det var alla så nu följer bara mingelfoton.





En så vacker blomma på bordet.


Dags för tårtor och kaffe.





Marängtårtor och barnen hade själva gjort dekorationen, Pippi Långstrump, Tommy och Annika samt herr Nilsson.




Kanelbullar och macarons fanns det också, så gott alltihop.
























Efter tårtan var det skattjakt. Barnen skulle leta upp 8 lappar och de skulle göra att de sedan kunde hitta skatten.


Bäst att ha skor på. Pappa Jonathan berättar hur det ska gå till.



Ut på ängen där de fick slå ner skattkistan, det missade jag.






Rättvis fördelning av godiset.



Det fanns mer godis i skålen till oss vuxna, iallafall till Harald haha! Edith hade en av sina favoritpresenter med sig, en brödrost!


Vilket underbart sommarkalas detta blev, vi satt ute till över kl åtta.


Barnen lekte vidare på ängen, så bra och fritt de bor.









Vi flyttade in och Alice ville ha gympauppvisning. Hon och Alva var med på Gymnastikföreningens uppvisning tidigare på dagen.


Hon kan stå på händer och nästan slå en volt, behöver bara lite hjälp.


Till slut tyckte nog födelsedagsbarnet att det var nog, hon hade satt på sig lurarna och kom med en Ihpad, vad vi skrattade.


Tusen tack för även detta kalaset, så roligt och trevligt. 
Behöver jag säga att idag söndag gör vi inte mycket mer än att EUrösta!

2 kommentarer:

  1. Ännu ett härligt kalas!! Underbarnet er fina familj!! Ni ser ut att ha sommarvärme? Det har dessvärre inte vi längre men det är väl egentligen mer normalt nu kanske... Kram på digvännen min!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blev plötsligt sommar igen, helt oväntat, men det är en ostadig period, kram

      Radera