Translate

söndag 5 maj 2019

Födelsekalas

Igår var det barnbarnet Jonathans fru Hannas födelsedag och vi var bjudna dit framåt kvällen. Innan dess var jag ute på en kort promenad med dotter Mia.



Och helt underbart, syrenen är på gång att blomma!


Jag antar att växtligheten tar en liten paus nu, det är kallt och temperaturen orkar bara upp några grader över 0.

I övrigt förbereder jag för mitt kalas. Kycklingen är stekt och klar att användas.


Vi cyklade ut till Strandbaden för att fira Hannas 35-årsdag.


Vi firade tillsammans med Hannas föräldrar Eva och Jörgen, Jonathans föräldrar Mia och Jonas också vi gamlingar.





Jag vill ha fler chips!






Edith hade Hannas gamla klänning på sig, så fin.



Grillmästaren!



Vi fick såå god mat, alltså denna rotsaksröran med potatis, rödbetor, hackad grönkål och kanske mer, ååhhh säger jag bara.


Också sparris, kan inte bli bättre, jag behöver egentligen inte köttet, men det var gott det också.



Att få sitta mellan mormor och farmor, det är lycka det.


Efter maten var det lek, Alva och Alice hade gjort en enhörning som vi skulle sätta hornet på.




Vi vuxna fick ha halsduk från ögonen, medan tjejerna slapp det.



Lite extra förvirring också.



Jag lyckades inte så bra haha!


Det var riktigt kul, tänk att det är så roligt att leka!


Dags för tårtan som Alva och Alice dekorerade. Jättefin blev den.



Sång och hurra, hurra, hurra!




En så trevlig kväll med god mat och mysigt sällskap. Tusen tack för att vi fick vara med!

4 kommentarer:

  1. Vilken glädje! Och så mycket gott att äta!! Njuter med er❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var ett mysigt kalas! Kram

      Radera
  2. En så himla trevlig kväll❤️❤️❤️ / Mia

    SvaraRadera