Translate

söndag 19 maj 2019

Söndag

Söndag och vilodag eller hur? Ja inte riktigt men nästan faktiskt. Jag var nere och städade Boris och bytte lakan inför tvättdag imorgon. Harald ska köra honom till Bengt i Örkelljunga för att ännu en gång gå igenom varför inte solcellen fungerar som den ska.
Idag är det sommar och jag gick en promenad med dotter Mia. Vi får passa på när det är helg och hon är ledig.


Hela grönområdet vid badet är fullt av maskrosbollar, jag har aldrig sett något liknande tidigare år.



Stranden är rensad och bollnätet är uppe.


Som vanligt pratar vi mer än jag fotograferar.


Men det är ju så otroligt vackert och fåglarna sjunger helt enormt.


Vi gick upp i Lerbergsskogen och plockade vars en bukett liljekonvaljer, underbart.


Stora fält av Grässtjärnblomma.



Idag är jag med på flera foto, Mia tar gärna kameran!



Det var många som badade idag och jag var sugen, men när jag väl var hemma orkade jag inte ta mig ut igen.


Överlämnande av liljekonvaljbuketten till Mia innan vi sa hej.


Det stora Kastanjeträdet vid Widdings hörna blommar för fullt.

2 kommentarer:

  1. Mysigt med era promenader!! Jag vill också vara med❤️ Jag plockade också liljekonvaljer här hemma på min promenad igår👍🏻
    Då var det soligt och varmt idag har vi gråmulet, regn i luften och inte mer än typ 9 grader.
    Variation liksom! Kramen 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna våren har varit skiftande, upp och ner med temperaturerna, men växtligheten mår nog bra och blommar inte ut direkt. Kram

      Radera