Translate

onsdag 8 maj 2019

Onsdag med lite allt möjligt

Det kändes skönt att vakna idag, utvilad iallafall. Jag kom så småningom ut på promenad.


Det är kallt, men ändå ganska skönt väder.



Nytt räcke på gång på uteplatsen där vid Kvickbadet.


Strandtriften blommar.





Jag gick upp i Lerbergsskogen.




Liljekonvaljen börjar blomma.




Boken har slagit ut och det är bara helt grönt överallt.


På hemvägen passerade jag det nya området i gamla Folkparken. Det nya Folkets Hus har börjat byggas, iallafall tror jag det är den byggnaden.


Jag städade husbilen Boris och tog en massa foton som kan vara bra att ha.


Jag fick så fina pioner på min födelsedag och nu är de om möjligt ännu finare.





Jag plockade lite liljekonvaljer med mig hem, det var inte så många som var färdiga.



Ikväll var jag på Quiz med vännerna Ame, Ingrid och Eivor.


Det är Kvarteret Kvarnen som håller i dessa, det är så roligt.




Jättegod mat serveras med ett glas vin eller annat. Idag var det Kyckling, väldigt gott.


Vi lyckas aldrig vinna, men vi har kul! Tack för ikväll!

4 kommentarer:

  1. Fin promenad idag och vackra bilder...Det som byggs nu i Folkparksområdet är 55+ lägenheter i Höganäshems regi...Folkparkslokalen ligger hos Byggnadsnämnden än och den skall byggas precis vid Olof Palmes plats (Enl. Michael som ju bor i området)..
    Skönt att du ändå orkar hålla igång trots din smärta...Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du redde ut byggandet, jag hade ju ingen aning, 55+ det har jag ju läst om, skulle ju varit något, jag tycker om området, men det blir nog för dyrt för oss. Ja det onda jag har går att stå ut med om jag inte faller för att tänka att jag snart inte står ut längre haha! Kra

      Radera
  2. Så mycket fägring!! Underbart. Mysigt med en kväll goda vänners lag, det viktiga är ju inte att vinna eller hur det nu var.. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, haha, fast det är viktigt att vinna! Kram

      Radera