Translate

söndag 5 maj 2019

Mitt födelsedagskalas

Idag var det dags för mitt kalas, jag har ju förberett några dagar vilket är ett måste för mig att klara av det. Jag tycker det är roligt att planera och göra mat. Först maten med recepten.


Jag gjorde Italiensk Kycklingssallad, det är lättare med kall mat till så många personer och när det är så trångt. Jag har gjort denna flera gånger och den är så god.


Även om det är krutonger i salladen så hade vi baguetter och ost, tänkte mest på barnen, så de blir mätta.


Till kaffet gjorde jag Frusen Rabarbertårta med mandelbotten. Eftersom barnbarnet Anna inte äter nötter eller mandel så gjorde jag även en vanlig Kladdkaka med samma rabarberglass. Den blev mest populär, jag smakade inte den själv, men den med mandelbotten tyckte jag var så makalöst god. Den tårtan kommer jag att göra fler gånger.


Också gjorde jag Macarons ifall någon inte vill ha tårta.


28 gäster kom och här följer lite bilder, de var en överraskning för mig eftersom jag nästan inte tog någon bild alls, Harald hade fått order haha!
























Till slut blev det även sång och hurrarop, vad jag fick vänta på det haha!

Tack för ni ville komma och trängas i vår lägenhet!

3 kommentarer:

  1. Grattis! Mycket gott du bjöd på och härlig samling av firare, ser allt ut som det var en kanondag vill jag säga.

    SvaraRadera
  2. Underbart!!! Njuter och Glädjs med dig! Varm grattis KRAM❤️❤️❤️🎉

    SvaraRadera