Translate

torsdag 23 maj 2019

Torsdag

En blandad dag som nästan alltid. Jag hade jobb idag, städningen hos dottern och det tog hela förmiddagen.


Nu är det fint däruppe, känns skönt.

På hemvägen var jag inne hos Maria Grant och provade en fin klänning, ska fundera till imorgon. Jag älskar hennes klänningar, speciella, annorlunda och oftast så bra modeller.


Hemma tog jag en stund på balkongen, Harald kom också hem och vi fick en gemensam fika här. Det var nästan för varmt i solen så efter ett tag tog jag cykeln ner till badet. Så skönt bad och jag låg och satt en lång stund tills det kom ett gäng killar i 15-16 årsåldern, så högljudda och jobbiga. De sprang runt mig, slogs med handdukar och skrek och började skrika om att de skulle bajsa överallt. Jag var som luft, existerade liksom inte. Vad är det med dem? Det får nog bli förmiddagsbad hädanefter.



Så lugnt och skönt i början, 14 grader i vattnet så det tar sig.


Ikväll kom syster Anita upp en stund och vi fick en pratstund, roligt.


2 kommentarer:

  1. Ja man kan undra vad det är med dom i bland. Skönt att du fick en stund i fred iaf. Min modiga vän, badar i så kallt vatten🥶. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker vanligtvis bara det är kul att se ungarnas glädje, men detta var inte roligt. Kram

      Radera