Translate

tisdag 27 mars 2018

Äntligen bad i Allicante

Vi stannade en dag till, nu när vi äntligen har riktigt sommarväder och det är nära till stranden, till restauranger, strandpromenad och affär. Jag gillar verkligen denna ställplatsen, trots att det är nära till allt så är det också skönt att komma hem till Boris och sätta sig utanför. Under förmiddagen gick jag till affären, inte alls så långt.


Vi fortsatte sedan med att bedriva strandliv, skönt, lite kall vind, men bättre än igår. 




Idag blev det så äntligen ett bad. Det börjar kännas som att jag nu är nöjd med vad vi fått vara med om.




Vi gick hem och åt tapaslunch, satt i lugnet en stund och njöt.


En promenad ner till havet igen för att köpa glass.




Denna helt underbara dag avslutade vi med en god middag. När jag handlade idag fick jag tag på crème fraiche, en sådan lycka! Jag lagade köttfärsbiffar med potatis och färsk sparris som jag bara stekte upp också crème fraichesåsenn med salt, peppar och vitlök, mums så gott.



En fin solnedgång också!

6 kommentarer:

  1. En skön sommardag låter det som, här är det svinkallt och snön ligger ännu kvar. Helt galet! Hur kallt/varmt var det i havet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror 16 grader igår, lite varmare idag kanske! Jag hoppas det blivit bättre hemma innan vi närmar oss!

      Radera
  2. Ååhhh!! Alldeles alldeles underbart ju!!! Jag blir så glad för er skull!! Äntligen 💚💚💚
    Ni får dröja er kvar där nu då ett tag!! Njuuut!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja fast nu är vi lite på väg hemåt, känslorna är blandade! Det var ju såhär vi skulle haft det hela tiden trodde vi! Kram

      Radera
  3. Nu ser det riktigt somrigt ut med molnfri himmel. Du dyker i vattnet och Harald njuter av glass. Härligt härligt! Kramar.

    SvaraRadera
  4. Ja tack, underbart just nu! Kram

    SvaraRadera