Translate

torsdag 29 mars 2018

Ombeslut

Imorse ångrade vi oss och stannade på campingen i Xeraco söder om Valencia. Vi insåg att vi ju inte har bråttom, vi har gott om tid att ta oss hem och det var svårt att lämna havet och värmen. Vi behöver vara hemma i månadsskiftet april/maj för Haralds provtagningar och troligen, om jag känner oss rätt, så är vi hemma i god tid före det. Jag steg upp tidigt för att sitta och titta på soluppgången en stund. Området här luktar starkt av en god doft som jag nästan är säker på är mimosa och imorse var det extra starkt. En stor tacksamhet över livet och alla mina kära vältrade sig över mig där jag satt på trägången ner till havet alldeles för mig själv.



Våra vänner Bernt och Ulla ville inte vara kvar och de körde så sammanstrålar vi senare någonstans.


Harald och jag bara tog det lugnt hela dagen, vädret var inte riktigt lika bra, molnigt och lite svalare, men blev bättre under dagen.


Vi tog kaffekorgen med oss till stranden och hade några sköna timmar, dock inget bad idag.



Vi inledde påsken och jag tog fram vår kyckling som jag köpt, en sådan man vrider upp så hoppar den, haha!



Vi satt ute och åt middag, jag lite påskmat, det som jag råkade ha och Harald fick köttfärsbiffar. Imorgon gör vi en hyfsat lång körning åt nordväst, nu är vi riktigt nöjda och känner oss färdiga med detta.

Vi båda vill önska er alla som tittar in här en riktigt GLAD PÅSK!

6 kommentarer:

  1. Härligt att kunna fatta nya beslut när man inte har några tider att passa. Det är det som är skönt med att vara pensionär. Just nu ser det ut som ni njuter av att bara slappa. Sitta ute och äta påskmat ser gott ut. Här skiner solen från en klar himmel och det är 0 grader ute. Glad påsk på er med en kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle vi göra oftare, ibland blir allt så planerat att vi glömmer att det går att ändra. Jag saknar redan den värmen som vi är av med nu! Kram

      Radera
  2. Så skönt det låter..dessa känslor kan ibland överfalla mig också, de dagar man har det bra och stannar upp ...Och vi har också sol idag så hoppet finns om våren....Glad påsk Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tänker redan på dagarna i Allicante och här med glädje. Vi skulle stannat.... haha, kram

      Radera
  3. Ni gör så rätt dom tar det lite som det kommer!! Härligt !! Glad påsk finaste du!! 💛🌼💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas ni har en fin Påsk! Kram

      Radera