Translate

söndag 18 mars 2018

Carboneras

Fy sjutton vad det blåste och regnade under natten, hela bilen skakade och gungade och regnet smattrade på taket, det gick inte att sova så bra och nu börjar mitt tålamod att svikta. Vi gjorde iordning för att köra vidare och sa hejdå till vännerna Rolf och Lisbeth.


Under natten hade vattnet nått ändå fram till muren och vi kunde knappt se ut genom fönstren. Harald fick tvätta dom alla.


Annars var det en rätt fin morgon i Almerimar.


Vi vinkade hejdå till vännerna.


Vi fortsätter nu köra tillbaka norrut och hade sett ut en ställplats i Carboneras, El Rancho som ligger inne bland bergen. Vi ville slippa havet ett tag, hör och häpna!


Vi körde ca 11 mil idag, inte så långt, men vi har inte bråttom. När vi körde den allra sista biten på en smal väg hände det som inte får hända. PANG, ett riktigt BRAK, vad f-n hände nu? Vi krockade med en annan husbil i ett extra smalt parti och vi blev totalt överraskade. 


Där blev hela vår stora backspegel helt förstörd.


Det hände här, vi var på en sorts bro och körde medan den andra husbilen stod och väntade och helt plötsligt körde ut för tidigt, jag vet inte om det är riktigt rätt beskrivet och vems felet var får väl våra försäkringsbolag utreda. Så jäkla trist iallafall. Det hela komplicerades av att det var en fransman som inte kunde engelska. Harald och han fyllde iallafall i försäkringspappren så får vi se hur det går. Bernt hjälpte till, han kan lite franska iallafall.


Vi kunde behjälpligt tejpa ihop backspegeln så att vi kunde köra den lilla biten som var kvar till ställplatsen. Där kunde de sätta in den så att Harald iallafall kan se något sånär.


När vi kommit fram, tittade solen fram och vinden höll sig lugn så ut med stolar och bord, jag fixade några tapas och öl så kunde vi andas ut.



Jag tog cykeln för första gången, det har känts lite besvärligt att få ut den ur garaget, men det var inte så svårt och jag fick en skön cykeltur.


Jag cyklade ner till staden som ligger vid havet och här, minsann, var det lugnt idag.



En riktigt fin spansk stad med strandpromenad, gammalt slott och mycket annat. 




Det var ganska mycket upp och ner och jag fick ta ut mig lite.


Här uppe ligger ställplatsen.


Vi lär bli väckta imorgonbitti!



Jag gjorde en gammal hederlig svensk middag idag, stekt kycklingfilé med sås och potatis och sallad, gott. Vi var trötta ikväll och bara planerade en liten stund med grannarna. Lite missmodiga och lite hemlängtan.

4 kommentarer:

  1. Näääää😩😩😩❤️ Vad tråkigt alltså!! Sånt är inte kul men ni verkar som alltid ta det med sans. Hoppas nu att resten av resan får bli bara toppenbra!! Tänker på er!! Kraaam 💚💚💚

    SvaraRadera
  2. Tack, ja irriterande till max och får oss att inte vilja köra här mer, men idag skiner solen, iallafall på morgontimmarna! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir det en bra dag idag♥️ Här snöar det och blåser, igen🙈 KRAAM

      Radera
    2. Tack, det blev det! Kram

      Radera