Translate

lördag 3 mars 2018

Palomares

En helt underbar morgon med soluppgången rakt framför bilen. Frukostutsikten var så fin.


Igår hade vi tänkt stanna på denna plats, men det blåste mycket och Ulla och Bernts bil hade tappat allt sitt vatten. Vi bestämde oss för att köra iväg, trots att det nästan var lite sorgligt. Många kom och pratade och det var faktiskt lite tråkigt att säga hejdå.


Det var inte någon lång körning idag, men vacker väg alldeles vid havet.


Vi åkte till Camping Cuevas Mar i Palomares, en camping för att vännerna behövde tanka vatten och det kändes också lugnt och skönt.


Den varmaste dagen hittills, iallafall några timmar mitt på dagen, sedan blev det molnigt och ikväll ösregnar det igen. Vi såg på TV vilka översvämningar och kraftiga vindar har drabbat hela sydkusten från Malaga och runt. Raserade vägar och massor av skador, är det inte helt dråpligt att vi är här just nu?


Här står vi, jag städade bilen och vi tog det lugnt. Jag tog en promenad upp mot stan, men det var tråkigt så jag vände rätt snart.




Spanien är inte vackert i vår smak, öde tomter fulla med skit också en massa plastodlingar. Harald har börjat dilla om de skånska bokskogarna haha!



Vi står nu bland blommande mimosaträd, det är fint. Trädet nedan rakt över oss vet jag inte vad det är, lite dålig skärpa på bilden men kanske någon vet?


Middagen idag blev Oxpytt som jag hade med hemifrån, min portion med stekt ägg, Haralds utan.


Vi avslutade dagen med kaffe hos oss, lite planering inför morgondagen och dagarna framöver, men inget säkert bestämt förrän imorgon.

2 kommentarer:

  1. Skönt med lite värme!! Ni kommer nog till mer vackra platser snart!! Hoppas ni slipper översvämningar iaf. Kram💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ikväll blåser det något enormt, jag fattar inte varför vi alltid råkar ut för extrema väder haha! TV-sändningarna här är fulla med katastrofer! Kram

      Radera