Translate

fredag 6 juli 2018

Askim

Igår körde vi upp till Askim precis söder om Göteborg till Haralds bror Johan och fru Karina. Vi kan stå så fint på deras uppfart till villan. Vi blev mottagna med god fika innan vi packade ihop oss och åkte ner till hamnen.


Nybakad kardemummakaka, mums




Johan och Karina har bytt sin segelbåt mot en motorbåt och vi fick åka med den för första gången.


Då går det undan!



Sådana här bilder känns i hjärtat på mig. Fint väder, ligga vid berget, bada och ha det bra.


Vi körde först in i Donsö hamn för att tanka.


Grönskan ser redan gulaktig ut.

Vi körde vidare till en plats runt Styrsö och tog en boj där. Så helt ljuvligt att ligga så. Vi hade köpt med oss lunch och dukade upp maten i deras sittbrunn.


Så gott, Bulgursallad med kycklingspett kryddade på två olika sätt.


Efter maten blev det bad, finns inget bättre än detta.





Hemfärden gick i rasande fart mellan de fina öarna i Göteborgs södra skärgård till Kindes båthamn där deras båt ligger och de bor alldeles ovanför.


Tillbaka tog vi det lugnt, jag gjorde en GT till oss och vi förberedde middagen. Grillad flintastek som vi hade med oss, det blev jättegod, lite uttjatad kanske men den håller fortfarande, en grillad kycklingfilé till Karina. Jag gjorde potatis i vår fryer som vi har med oss i bilen. God sallad och bearnaisesås.



Så trevligt på deras altan efter en underbar dag på havet.


Kvällen blev sen och sedan var det bara att dra sig ut till bilen och lägga sig. Tack Johan och Karina.

1 kommentar:

  1. Ännu en ljuvlig dag!! Jag blundar och drömmer att jag är med er där. Kram❤️

    SvaraRadera