Translate

lördag 21 juli 2018

Läckö Slott

Imorse var det hejdå till bror Lasse och Helén och så mycket tack för dessa dagar! Nu blir det nya äventyr visade det sig rätt snart. Vi körde mot Vänersborg, men kände inte för att stanna där utan fortsatte upp till Kållandsö och Spikens gästhamn. Väl där var det fullständigt proppfullt med husbilar på ställplatsen som delas med en vanlig bilparkering. Vi var där ändå vid lunchtid. Vi pratade sedan med en husbilsägare som sa att man kan återvända dit på kvällen då alla personbilar kört därifrån. Vi körde iallafall vidare och det skulle finnas en annan ställplats Spiken båthamn. Då passerade vi den jättestora parkeringen vid Läckö Slott, men enligt GPS:en skulle vi fortsätta. Vi hamnade helt fel på den smalaste vägen vi kört och bara hoppades att vi inte skulle få möte för då hade det blivit att backa. Till slut insåg vi att vi fick försöka vända och i samband med det mötte vi en kvinna som var ute och matade sin get. Hon sa att det var helt fel, finns ingen ställplats! Vi klarade att köra därifrån tillbaka till parkeringen vid Läckö Slott. Där fick det bli!!!!


Vi tog en promenad till slottet, det är så vackert.





Vi gick omkring och tittade på allt utanför, vi gick inte in eftersom vi varit där förut. 


Det fanns mycket att titta på ändå.



Här är det operaföreställning på kvällarna, är nog helt fantastiskt!


Vi tittade på alla köksregionerna.







Fängelsehålan.


Trädgården ingick i inträdet till slottet invändigt så jag bara lutade mig ute lite och fotograferade.




Vi gick ner till hamnen där vi legat med båt en gång för sådär en 25 år sedan.





Vi bara slappade och tog det lugnt, orkade inte ens bada. Det har varit intensiva dagar i Fjällbacka. Jag skulle göra favoriten Majscurry med bräckt skinka och då hade jag tagit fel på krydda och hade ingen curry. Jag kryddade med lite örtkryddor istället och det blev gott ändå.




Jag har läst ut en bok, en väldigt märklig sak, länge fattade jag inte vad det var frågan om, men började så småningom förstå. Och avslutningen bekräftade det och ändå fattar jag fortfarande inte. Lite obehaglig känsla efter den. Blir ni nyfikna så läs den annars strunta i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar