Translate

fredag 13 juli 2018

Hamburgersund

Idag tog vi ett morgonbad innan frukost, det tar sig! En helt underbar morgon där vid Baskeviksholmarna.



Det var svårt att lämna denna platsen, precis när vi skulle köra ångrade vi oss nästan. Men, vi hoppades på platsen vid Sotenkanalen som vi stod på förra året och efter lite handling och tankning kom vi dit.


Där möttes vi av denna skylt, den fanns inte där förra året. Det känns som att husbilar mer och mer blir motade överallt och jag tror det är extra svårt i Bohuslän. Tyvärr kanske inte alla sköter det fint, jag vet inte.
Vi ställde oss iallafall och tog en paus med fika medan vi tittade på alla båtar som går genom Sotenkanalen.






Jag somnade och denna bilden var ju inte snäll. Jag vaknade av att jag blev stucken i ansiktet av ett djur. Jag har så många bett nu och fick även en fästing när vi var på Orust, den håller jag koll på, är irriterat och rött.



Det kom häftiga moln, det är vackert. Vi vågade inte stanna kvar, diskuterade det lite men bäst att ge sig av. 


Vi körde över bron igen, den öppningsbara över Sotenkanalen.


Vi körde till Hamburgersund, det finns väldigt få ställplatser på kusten här och campingarna är fulla. Vi tänkte se om vi kunde stå på någon parkering och vi hittade en mitt i byn där vi ställde oss. Väldigt fint med fri utsikt över sundet, 4 timmars fri parkering mellan 8-20 med P-skiva. Vi chansar och står här. Vi tog en promenad och efter tips av en bybor åkte vi över med linfärjan för att kolla en parkering, hon menade att det nog blir stökigt inatt eftersom vi står precis vid det populäraste utestället. Rapport imorgon!


Utsikten från Boris.


Detta är vår nuvarande dröm, men då kan vi inte bo i Skåne, en snipa, dom är så fina.


Här står vi, men när vi kom tillbaka hade den andra husbilen åkt och vi vet inte om de blev tillsagda.


När vi ändå fick stänga in oss i bilen bestämde vi att äta pizza ute. 


Här har vi ätit god pizza förr, men nu var det ett annat ställe, så coolt.



Det var fullt ute så vi satt inne, det var rätt skönt att slippa solen ett tag.





Det var bland dom absolut bästa pizzorna jag har ätit, surdegsbotten och så fräsch och god.


Harald var också nöjd.


Och här åkte David Batra med fru Anna.


Jag har läst ut en bok till, den senaste deckaren av Viveca Sten, väldans bra och så spännande. Jag nästan sträckläste!

1 kommentar:

  1. Söta du! Somnade en skvätt❤️ skönt!! Så många fina platser ni letar upp, härligt! Kram

    SvaraRadera