Translate

måndag 13 november 2017

Måndag

Måndag och fortsättning följer om mitt ben. Jag hade iallafall en hyfsad natt, sov i ett sträck lite över 3 timmar och sedan några timmar till, det bästa på länge och då känner jag mig ändå lite piggare i huvudet. Jag ringde vårdcentralen och hon sa att läkaren skickat brev (som jag inte fått), proverna och röntgen visade inget och nu ville han ha nya prover. Jag var desperat, men läkaren är inte där denna veckan så jag får vänta till tisdag nästa vecka. En annan läkare skulle skriva ut nya Citodon till mig. Både jag och Harald fick gå dit imorse och lämnade prover! Så tradigt det har blivit.

Harald och jag promenerade till Saluhallen för att träffa en vän som vi lärde känna under några dagar på La Gomera på Kanarieöarna 2008. Susanne bor med sin familj på Teneriffa, men bor nu tillfälligt hos sin gamla mamma i Helsingborg medan sonen går på gymnasiet där. Då, 2008 bestämde vi att vi skulle bjuda dom på en öl när de var på besök här. 9 år har gått och det har inte gått att få ihop förrän idag. Det blev ingen öl men väl en lunch!


La Gomera 2008



Saluhallen i Höganäs 2017. Så roligt att träffas igen, vi har haft Fb kontakt och till och med spelat wordfeud i perioder. Nu blir det förhoppningsvis oftare.


Vi åt en god lunch, mycket mat och lång sittning.





Sedan fick vi åka med Susannes Spanienregistrerade bil tillbaka hem.

Ikväll kämpar jag med smärtan, det är alltid värst kvällar och nätter och jag tappar lätt modet. Imorgon är det 3 veckor sedan värken började.



2 kommentarer:

  1. Treeeee!!! Veckor !! Helt otroligt att du har sinnet i behåll♥️ Jag beundrar dig så!! Ja vilken härlig dag med trevligt sällskap och god mat. Alltid nåt att glädjas åt !! Tänk vad trist att läkaren inte finns inne denna vecka, ännu mera väntan. Du får göra som Andreas sa, begära en magnetröntgen!! Tänker på dig och hoppas varje dag att det ska ha gett med sig !! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag är själv förvånad, någonstans finns någon slags jävlaranamma, jag tycker synd om mig ett litet tag, men sedan kan jag vända det igen. Ja jag ska ta upp det med magnetröntgen på tisdag när jag fått tid om det inte har vänt tills dess. Kram

      Radera