Translate

onsdag 15 november 2017

Tjejdag

Idag hade vi en tjejdag, inplanerad sedan länge. Imorse var jag tveksam, hade väldigt ont inatt och imorse och mådde illa. Men, tänkte att jag försöker hänga med så kan jag åka hem om det inte går. Vi, mina gamla vänner från syföreningstiden, Ame, Ingrid och Margareta skulle fira Margareta som fyllt 70 år. Vi träffades först hos mig i husbilen Boris och dom blev de första gästerna där.


Jag gjorde Grillad sandwich med lax som en liten lunch.



En flaska Cava korkades upp fast jag fick hålla mig till vatten. Så trevligt att kunna sitta och äta i Boris.



Vi tog bussen till Helsingborg. Vi har så roligt åt Ames kortsamling med gummiband!



Besök på Dunkers Kulturhus, så roligt, det var längesedan jag var där.


Först tittade vi på en fantastisk utställning, Walk the Line, med glaskonst.










Vi fortsatte med Nordisk Salong, så roligt att se.



Broderi på galon, jag var så fascinerad av så mycket där.



Är du sur eller? heter denna haha.


Papper och sytråd, spännande.




Det blev lagom med en fika med fin utsikt över hamnen.








Julbelysningen är uppe i stan.


Vi avslutade med lite mat på Hamnkrogen innan vi tog bussen tillbaka till Höganäs. Då hade jag jätteont i mitt ben, men så glad och nöjd över att jag ändå hängt med.


Vi åt god Lax- och Skaldjurssoppa.


Grattis igen Margareta och tack alla töser för en härlig dag!

4 kommentarer:

  1. Haha, vad gör Ame med alla sina kort😱

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du orkade vara med även om det kanske betalar sig idag?? Du är så fin på det svartvita fotot !! Inget spår av smärta♥️ Du är otrolig!! Snaaart kommerjag!! Hoppas du orkar med mig??! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är klart att jag orkar med mig, det blir väl snarare så att du inte orkar med mig haha! Kram och Välkommen!

      Radera