Translate

torsdag 11 oktober 2018

Challenge YOUrself

Idag är det jag som är huvudpersonen i min layout. Den är till Challenge YOUrself och denna månaden handlar den om att göra sin bakgrund själv utan några mönsterpapper.


Jag hade ett gammalt foto liggande som jag länge tänkt göra något av, jag tror att jag kan vara i 5 årsåldern, eller 4, alltså då 1951-52. Kvinnan i bilden är min mors moster Hilma och storasyster Anita håller mig i ett stadigt grepp ser det ut som. 


Till bakgrunden har jag använt akvarellfärger, både tryckt med en plastbit och stänkt. Sedan har jag rollat med en hjärtroller. Även den stora texten har fått färg och sytts dit. Några dekorationer tog också plats.

10 kommentarer:

  1. Detta löste du med bravur!! Så snyggt! Älskar färgerna!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hi Christel! Your layout is absolutely amazing. I can't begin to tell you how much I love the entire page. Your photo is wonderful and your background is so creative and beautiful. Thank you so much for joining us at Challenge YOUrself this month! We are all very elated that you did!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, you make me so so happy! Hugs!

      Radera
  3. Den bilden har jag inte sett, men din klänning känner jag igen. Anita och jag hade sådana. Det är vår "anglia" som står i bakgrunden. Jättefin. /Gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fick väl ärva era kläder. Ah vad roligt, visste inte vems bilen var, den är så bra där, gör liksom fotot. Kram

      Radera
  4. Men alltså Christel, jag tokgillar den här layouten! Du har verkligen överträffat dig själv! Husen är pricken över i:et tillsammans med sömmen över titeln. Tack för att du delar med dig till oss på Challenge YOUrself! Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Christel, I love your soft beautiful background! Beautiful photo, the little houses are cute! Thanks fornplaying along with us at Challenge YOUrself

    SvaraRadera
  6. This is just so sweet! Love your background and that photo is awesome! - Thanks for playing along with us at the Challenge YOUrself Blog

    SvaraRadera
  7. Lovely page! Great details! Thanks for joining us at Challenge YOUrself.

    SvaraRadera