Translate

torsdag 18 oktober 2018

Torsdag

Imorse tryckte jag på knappen! En liten resa är bokad för mig och Harald, det är alltid med stor vånda. Egentligen hade jag tänkt den som en överraskning till Harald på vår bröllopsdag i november, det är 30 år, men jag var tvungen att fråga honom om det var ok. Jag tog den billigaste resan jag kunde hitta till Egypten, strax över 6.000 inkl frukost, mat på flyget och transfer. Då fick det bli avresa den 8 december över hans födelsedag. Jag vill få snorkla på korallrev ännu en gång i livet och nu ser vi fram emot det.
En liten promenad som startade med ett besök hos barnbarnet Anna. Det var ett tag sedan jag såg Melina och hon växer och är en solstråle av stora mått.


Dessa ben alltså.....



En mysig pratstund och fika med Anna och Tim innan jag fortsatte min promenad.


Detta huset är så fint och annorlunda med skiffer.




Jag mötte en nyfriserad Harald som gick sin dagliga promenad.




Det börjar bli så fint i gamla Folkparken.




Några saker har fått stå kvar, det är bra.



Här borta bor vi!


Harald är inne i ett riktigt flow i köket, han lagade middagen idag också, Pasta med chorizo och tomatsås. Det var gott, men inte inte det bästa han gjort, jag och korv går inte så bra ihop.


Jag hittar alltid iallafall småstunder vid scrapbordet.


Ikväll var jag med Fotoklubben, vi hade undervisning av Emma från Munka Ljungby Folkhögskola, hon är så bra! Vi lärde oss hur vi kan välja bilder som harmonierar ihop på olika sätt. Så bra kväll.



På väg hem cyklade jag in och tittade på belysningen i aktivitetsstråket vid Siöcronaparken. Det är riktigt häftigt.


6 kommentarer:

  1. Ännu en härlig promenad med fina bilder, så roligt att ni har beställt en resa, Egypten är fint men oroligt, så var rädda om er ...och Folkparken husen är fina de har behållit parken på ett bra sätt med alla gamla träd. Och Michael har fått en tvåa på sjätte våningen i huset närmast Julivallen...Det är stor lycka i modershjärtat..Han har bott i sin etta på verkstaden i 24 år.
    Han får nyckeln den 1/ll. :) Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är ju så roligt för Michael, det blir ju helt klart jättebra, hälsa honom så gott och önska lycka till! Kram

      Radera
  2. Att resa är alltid roligt! Härligt också att ha något att se fram emot. Det behövska då hösten och vintern är så lååååånga..... 😎 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen och ni har gottat er länge nu i Spanien, ni tankar inför en kanske snörik vinter där i mörkaste Småland! Kram

      Radera
  3. Åååhhh!! Vad roligt för er ned en resa!! Det är ni så värd!! Och en massa fina bilder och goa lilla skruttan, så gin hon är lilla Melina! Intressant kväll m fotona där på klubben. Det ser spännande ut för med hexagonerna😍😘 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli roligt och sedan blir kanske inte vintern så lång. Ja Melina är som en riktig gosetös, helt underbar. Haha, hexagonerna ligger där fortfarande, ska göra klart idag tänker jag! Kram

      Radera