Translate

torsdag 4 oktober 2018

Torsdag

Idag tog städningen över promenaden, börjar jag inte städa på morgonen direkt så blir det aldrig av. Jag ska försöka att inte känna mig tvungen till de där promenaderna precis varje dag. Min utsikt när jag riste dammvippan var istället denna.



På eftermiddagen gick jag över till min syster Anita. Hon bjöd först på skumpa (alkoholfritt) för att fira kusin Guns glädjande besked att hon är fri från cancer. Det är verkligen så roligt.



God kaka och kaffe fick vi också och en massa prat därtill. Mors kaffekoppar kom fram.


Jag hann med ett tandläkarbesök också och det var bra, det är ingen rolig historia nuförtiden. Nu funderar jag på att byta ut min fyllningar i framtänderna, de har blivit missfärgade och det ser inte trevligt ut. Jag har inte bestämt mig riktigt än.


Ikväll gick jag på en föreläsning på Biblioteket, de har en serie forskarföreläsningar med olika ämnen och ikväll var det denna som jag tyckte var spännande och barnbarnet Anna gick med. Så roligt att kunna göra sådant tillsammans.



Det var en trevlig föreläsning, syster Anita kom också och lyssnade.


Tack för fina sällskapet!

2 kommentarer:

  1. Åååhh!! Hurra hurra hurra hurra!!! Vilken glädje för Gun och för er alla!!! Hälsa och krama!! Duktiga du som städar och fejar och mysigt avslut m föreläsning i trevligt sällskap!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är det verkligen! Så skönt! Kram

      Radera