Translate

onsdag 17 oktober 2018

Onsdag

Dom där nätterna, ibland går det bara inte, inatt kom även Harald upp så det blev lite skratt i eländet. Ikväll blir det en Atarax! Först satt jag under en lång stund med Apple Support, vad jobbigt det är när inte datorn fungerar som den ska. Men, jag får bra hjälp av deras support och han gjorde något som jag inte kan förklara. Nu ska jag se om det kommer att fungera, det kan ta några dagar och jag får inte stänga av datorn. Det är så mycket jag ska komma ihåg också är det det eviga droppandet i Haralds öga. Jag tog cykeln idag ut till Väsby, men först var jag in till sonen Joel och Petra en stund. De hade inte börjat jobba än så en liten pratstund blev det.


Jag satte cykeln i Alströmerparken och när jag skulle ta första fotot var batteriet slut i min kamera. Jag fick använda telefonen och det gick ju bra det också. Här stod alltid midsommarstången där jag dansade som barn. Då tyckte jag platsen var mycket större.



Jag fortsatte gå mot kyrkan.


Här ovan bodde kyrkans kantor förr i tiden och nedan är församlingshemmet, förr prästens bostad.



Här var Väsbys kommunhus och där jobbade jag 1965-66, sedan slogs kommunen ihop med Höganäs.


Väsbys fina kyrka.






Kyrkan var öppen så jag klev in. Här har jag varit ett antal gånger och här döptes jag.





Min cykel stod kvar som tur var.


Vi fick ett kärt besök av Hanna och gulliga Edith som snabbt tog slut när förskolan ringde om att Alva kräkts.


Harald stod i köket och lagade så goda  Småländska Kroppkakor, så gott det är!

Ingenting gick bra vid scrapbordet, jag är nog för trött och olustig.

2 kommentarer:

  1. Så många fina bilder och minnen❤️ Men så trist med sömnen, ni är för härliga som ändå skrattar åt eländet mitt i allt. Oh, nej var tråkigt för Alva att bli sjuk! Hoppas dom andra slipper. Ser gott ut m dom kroppkakorna! Ja du ibland är det sådär vid scrappborder, bättre lycka idag❤️ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inatt har sömnen infunnit sig med hjälp av den där lilla halva vita pillan! Då är energin tillbaka så jag får väl hoppas på en bättre stund vid scrapbordet idag. Tack för dina alltid så kära kommenterarer! Kram

      Radera